prophet1 Creative Commons License 2010.01.29 0 0 209

Ha valóban Jézus tanítványa vagy, akkor elég nagy baj, hogy nem érzed szükségét az egyháznak. Mert mi az egyház? Valóban nem a szervezet, hanem a testvéri közösség. De a testvéri közösség óhatatlanul szabályozva kell, hogy legyen, amennyiben már elég sok tagja van. Így van az egyház is. Tulajdonképpen hogyan képzeled a világ előtt való "megjelenését", ha nincs szervezete, hitvallása, összejöveteli helyisége, ha nincsenek tanítók benne, stb.?

 

Nem arról van szó, hogy az intézménynek a szükségességét kell érezni. Én sem érzem - úgymond - annál inkább az olyan emberekkel való közösség szükségességét, - akár a régmúltból, akár a jelenből, - akikkel egy hiten vagyok, és akiktől tanulni, vagy akiket tanítani lehet (vagy kell). stb.

 

Az egyház a kíhívottak közössége, tehát azoké, akiket Jézus magának kiválasztott az Ővele való közösségre. Az pedig, hogy az egyházban van "konkoly és búza", nem teheti feleslegessé annak szükségességét. Ahol már két hívő együtt van, ott már egyház van - a szónak eredeti értelmében. Legjobb példa erre az, amikor Pál apostol a zsidók kiválasztásáról beszél. Ő is azt mondja, hogy ugyan sokan nem hittek a zsidók közül, mégis - úgymond - különbek a többieknél, mert belőlük származott a Krisztus, övék az ígéret, stb. És amikor a pogányok teljessége bemegyen, ők is újra felvétetnek az Isten kegyelmébe. Szóval az egyház őrzi az Evangéliumot, az egyház - tagjai által - segítségemre van a hitemet erősíteni, ápolni.

 

A kérdést talán úgy kellett volna feltenned: szükség van-e a testvéri közösségre, avagy az egyházra, mint intézményre? Természetesen az egyház mindig lejárattta magát - testületileg -, de így volt az a zsidóknál is. Azért mégis voltak, vannak és lesznek benne olyanok, akik igazán hívek voltak az Istenhez, Jézushoz. És ha kimenne belőle az ember, és összeállna más hívőkkel, ott is elölről kezdődne a szakadás, meg a különféle egyet nem értések, stb. Közösségre szüksége van a hívőnek, mert magányosan nem tud hitében növekedni. Ez elég egyértelmű a Bibliából.

Előzmény: szelíd galamb (208)