wawabagus Creative Commons License 2010.01.22 0 0 232

Szia :-)!!!

Yessss...azt hiszem én is így érettem a dolgot, már ami a hibahatárt jeleni.

 

Köszönöm nagyon sokat segítettél!!

 

Talán abban is tudnál adni nekem tanácsot, hogy...

 

Egy kutatási tervet kell készítenem, telefonos megkérdezéshez.

A célcsoportról azt tudom, hoigy járnak barkácsáruházba.

/egyenlőre a lehetséges költségvetésről sem/...

 

Tehát nem tudom a "mérendő mennyiségnek a teljes sokaságbeli gyakoriságát" előre. Legtöbbször azért így van gondolom.

 

El tudom dönteni mekkora mintán kell dolgozzak, hogy használható eredményeket kapjak a végén???

 

Gondolom el kell dönteni:

1. mekkora hibahatárt engedek meg (ez már kicsit szűkíti a kört)...továbbá

2. át kell gondolnom miféle eredményeket kaphatok (pl márkahasználat során, melyik márkát milyen gyakran használják...ilyesmi)

3. milyen mélyen szeretném majd elemezni az eredményt (mennyire bontom az eredményt)

4. mennyi pénzem van a kutatásra

 

Azt olvastam, hogy ha nem tudjuk a "mérendő mennyiségnek a teljes sokaságbeli gyakoriságát", akkor az előző táblázatból az egész sort tekintve a legrosszabb esetre kell felkészülni, tehát hogy 50%-os eredményt kapot és az ehhez járó legnagyobb mintával kell dolgoznom.

 

Te egyetértesz ezzel?

Ennek a néhány infónak a tulajdonában én nekem képesnek kell lennem eldönteni az optimális mintát? Vagy be kell szerezzek még más információt is?

Azon gondolkodom, hogy esetleg már tudnom kéne milyen kérdéseket fogok  feltenni (hány válasz lehetőség van egy kérdésre ilyemi)

 

Mit gondolsz erről??

 

Nagyon köszönöm előre is a segítséged!!!!!

Y

 

Előzmény: Dubois (231)