Dubois Creative Commons License 2010.01.21 0 0 231

"A társadalom- és marketingkutatások terén általában a t = 2 megbízhatósági tényezőt alkalmazzák, ami azt jelenti, hogy 1000 elemszámú mintából 955 a megadott hibahatáron belül mozog." 

 

Szerintem ez így zöldség.

 

Azt kéne, hogy jelentse, hogy adott elemszámú mintákkal dolgozva a minták 95.5%-a a (mérendő mennyiség gyakorisága és a minta mérete által meghatározott)

hibahatáron belüli eredményt ad.

 

 

"Tehát úgy kell értsem, hogy ha például én 576 főt kérdezek meg és az eredmény 90%, vagy 10%, akkor a hibahatár 2,5%? Ergó, lehetne a 90%, akár 90%-2,5%, vagy 90%+2,5%?"

 

A táblázatod  sorai a hiba nagyságát, oszlopai a mérendő mennyiségnek a teljes sokaságbeli gyakoriságát adják meg.

 

Tehát szerintem úgy kell érteni, hogy ha a teljes sokaságban 90% az előfordulás, akkor a te 576-os mintádban 95.5%-os valószínűséggel 87.5% és 92.5% között lesz az eredmény.

Ugyanekkora mintával, ha 10% a teljes sokaságbeli előfordulás, akkor 95.5% a valószínűsége, hogy 7.5% és 12.5% között lesz a mintában az eredmény.