"A társadalom- és marketingkutatások terén általában a t = 2 megbízhatósági tényezőt alkalmazzák, ami azt jelenti, hogy 1000 elemszámú mintából 955 a megadott hibahatáron belül mozog."
Szerintem ez így zöldség.
Azt kéne, hogy jelentse, hogy adott elemszámú mintákkal dolgozva a minták 95.5%-a a (mérendő mennyiség gyakorisága és a minta mérete által meghatározott)
hibahatáron belüli eredményt ad.
"Tehát úgy kell értsem, hogy ha például én 576 főt kérdezek meg és az eredmény 90%, vagy 10%, akkor a hibahatár 2,5%? Ergó, lehetne a 90%, akár 90%-2,5%, vagy 90%+2,5%?"
A táblázatod sorai a hiba nagyságát, oszlopai a mérendő mennyiségnek a teljes sokaságbeli gyakoriságát adják meg.
Tehát szerintem úgy kell érteni, hogy ha a teljes sokaságban 90% az előfordulás, akkor a te 576-os mintádban 95.5%-os valószínűséggel 87.5% és 92.5% között lesz az eredmény.
Ugyanekkora mintával, ha 10% a teljes sokaságbeli előfordulás, akkor 95.5% a valószínűsége, hogy 7.5% és 12.5% között lesz a mintában az eredmény.