Törölt nick Creative Commons License 2010.01.14 0 0 270
Köszönöm, hogy megosztottad velem a véleményedet, nagyon tanulságos volt. A kerékpáros blogokat és fórumokat olvasva úgy érzem, az álláspontod mérvadó, és jellemző a mai mérték- és hangadó kerékpáros közösségekre.

A véleményünk gyökeresen, és kibékíthetetlenül ellentétes egymással. Én két keréken nőttem fel, főleg kerékpáron, de motorizált kétkerekűt is sokat használtam, nemcsak hobby célra, hanem életvitelszerűen. Most Budapesten élek, és a két keréken közlekedést nem tartom valós választási lehetőségnek a veszélyessége miatt. Most is kerékpározok, de kizárólag kedvtelési célból: előveszem a kerékpárt, tekerek megállás nélkül, hazamegyek, és újra elzárom. Használnám most is életvitelszerűen, ha lenne hozzá biztonságos infrastruktúra.

Veled ellentétben az autók között tekerést nem tartom elfogadhatónak, és nem szeretnék a provokatív bringások által felingerelt autósok fokozott agressziójával együtt közlekedni. Veled ellentétben én elfogadnám a kerékpározás sebességének és nyomvonalainak bizonyos korlátozását cserébe a biztonságos, megbízható kerékpározási lehetőségért. Úgy gondolom, a hozzám hasonló potenciális városi kerékpárosok többen vannak, mint az autók közé vágyó, korlátokat nem tűrő kerekesek, mégis az utóbbiak érdekérvényesítő képessége és hangereje a nagyobb. Jelenleg azok vannak az úton kerékpárral, akik az átlagnál testileg erősebbek, elszántabbak, elkötelezett bringások, akik ott vannak a szeren, kifejezetten foglalkoznak a bringás léttel, életformának és hitvallásnak élik meg a kerékpározást. Ahol a lakosság jelentős része kerékpár segítségével éli az életét, ott nem ez a többségi kerékpáros-populáció. Azokon a helyeken a bringa egyszerű, közönséges eszköz, nincs a figyelem középpontjában. Praktikus, jól használható, gazdaságos és biztonságos közlekedési megoldás. Azok a bringás szervezetek, amelyek az autósokkal való összecsapást tűzik a zászlajukra, nem képviselik ezt a (potenciális) bringás tömeget, és megnyerni sem fogják soha.

A magam részéről maradok a kedvtelési kerékpározás mellett, mert nagy-Budapest ma alkalmatlan arra, hogy bringanyeregben jussak A-ból B-be dolgozni és ügyeimet intézni. Azok a "fejlesztések", amelyeket látok, nem abba az irányba hatnak, hogy átnyergelnék. Látok néhány új kerékpárutat az elmúlt évekből, amelyek jobbnak tűnnek az elődeiknél: sem az autókkal, sem a gyalogosokkal nem kell osztozni a pályán, ami ráadásul síma aszfaltból készült. Ahol ilyen kerékpárút van, a hangadó bringások ott is az úttesten, az autók közt tekernek, fennen hirdetve, hogy teljesen felesleges ilyen védett kerékpárutak építése. Hozzászólásaiddal te is ezt erősíted meg, neked ugyan építhetnének védett és biztonságos bringautakat, akkor is az autók közt tekernél, ha azt gyorsabbnak és rövidebbnek tartanád.

Még egyszer köszönöm, hogy megismerhettem az álláspontodat.
Előzmény: bm613 (255)