Törölt nick Creative Commons License 2010.01.03 0 0 15830

Tanácsot és segítséget szeretnék kérni tapasztalt hajós-gépésztársaimtól.

 

A tervezett teszthajóhoz kellene megrendelnem a motort. Amit kinéztem kb 20 lovas kéthengeres léghűtéses diesel. Váltó, az a bizonyos török váltó, ami kapható 100 eFt alatt. Mint azt vártam  a részletes rajzról kiderült, hogy a motor a pilotülés mellé-mögé kerülne, ami kezelhető, de nem a legjobb. Nem rég vettem észre hogy ennek a motornok van egy vertikális tengelyű változata is, viszont nincs hozzá váltómű.

A két különböző tengelyű motorral valahogy így nézne ki az elvi elrendezés:

 

 

A kérdés a következő: egy ilyen motorhoz hozzá lehet-e szerkeszteni egy (Vihar ?)csizmából készített váltóművet, ha lehet, lenne -e kedve valakinek ezt megcsinálni?

(természetesen pénzért)

 

Nagyon jó lenne, mert ebben az esetben megoldodna a belmotor elhelyezési gond, és ha a hajótest is hozza az elvárásokat, akkor egész olcsó, gazdaságos müködtetésű, félsíkló (akár kiskabinos) hajót lehetne gyártani. (A súlypont változás az üzemanyagtartály, az aksi stb. előrehelyezésével kompenzálható), A zaj jelentősen csökknthető, a léghűtés is könnyebben kezelhető gond.