C50 4509 Creative Commons License 2010.01.02 0 0 2189
Hát tessék:
1. A feszszabályzó áramkör: LM 317T IC-vel. A hűtőborda még hiányzik.
2. A kész kapcsolás. Graetz hiddal, és zöld leddel az üzem, piros leddel a zárlatjelzéshez.
3. A kész kézi szabályozó: PVC cső, 2,5 kohm -os poti, polaritás váltó kapcsoló. Kb 3 m vezeték, tuchel dogó. Az áramkör az asztalban, alkalmas helre, a tuchel aljzat az asztal szélébe van beépítve, kb. középre. Így jobbra-balra 3-3 métert lehet sétálni az asztal mellett, úgy hogy a szabályozó a bal kezemben van. A jobbal meg állítgatom a váltókat, és össze ill. szét kapcsolom a járműveket. Már régóta ezt használom. Sokkal finomabban lehet szabályozni a modellek sebességét mint egy trafó tekerőjével. A váltó állítás meg a járműkapcsolás igazi kisvasúti utánérzést kelt - bennem biztosan.
4. A kész kézi állítás. kapcsoló az alaplapba és az asztal szélére építve. Huzal a váltó alá műanyag csőben. Ott felhajlítva, a csúcssín összekötő közepében lévő furatba vezetve.
5. Ha a váltó szögben van és távolabb, a kapcsoló akkor is a szélen van és merőlegesen.
6. A kavicságyazat remekül takarja a csövet.
7. Az összkép. A kapcsolókat terepépítési trükkökkel lehet "láthatatlanná" tenni, a rudazat csöve pedig a terep alá kerül. A kapcsolók két áramkörös két állásúak, így a szívdarab és a sínek polarizálása mellett még a visszajelzés is megoldható. A csúcssínek elmozdulása kisebb mint a kapcsolóé, ezért utóbbi műanyag pöckében annyival nagyobb ovális lyuk van (két 1mm-es furat egymás mellett összenyitva).
1234567
Előzmény: Mk48 2024 (2188)