És ráadásul pl. a 125-ösnek 3-szor módosították a dugattyúját (cikkszám vége: ....000 aztán ...044 aztán ....144 aztán ....300) és amit a vertex forgalmaz az még mindig a 000 végű, tehát a gyűrűhorony mélysége és formája nem azonos a gyári 300-as végűvel, így necces, hogy beakad a felömlőve ill, kipunyílásba. Láttunk már ilyet a Rattray modelleknél... :-(
Aztán a henger gyártásakor a hengereket osztályozzák méretpontosság szerint, így van I-es és II-es henger, és persze ennek megfelelő dugattyú. A vertex azonban nem osztályozza az aftermarket dugattyúkat, így olyat kapsz, amilyen szerencséd van. Ha nem kopott I-es hengered van és kifogsz egy II méret körüli dugattyút, és gyors vagy, vagy mély homokban mész akkor nincs szerencséd.
Ez az I vagy II nem túlméret, csak méretosztály, a pontosabb illesztésért.
Kopott, 150 óra feletti motornál már mindegy.