pROF Creative Commons License 2009.12.29 0 0 176888
A felhasználási módtól függ leginkább, hogy mennyit számít a bringa tömege. Országúti bringázásnál, ha sok a hegy és nagy a tempó, szinte minden gramm számít. (Montinál is sokat számít, de ott a technikai tudásnak talán egy fokkal nagyobb a szerepe.
A városi bringám most is legalább 15 kiló, azt szerintem minden további nélkül le tudnák gyártani Európában is hasonló áron. (Az előállítási költség persze magasabb lenne, de mivel a szállítás meg kevesebb, így talán összevethető lenne az ára.)
Igazából a saját élmény mindig szubjektív, így két bringa személyes összehasonlítása nem igazán mérvadó. Viszont a newton-i fizika segítségével ki is lehet számolni, hogy mennyit számít a súly, vannak erre príma kis kalkulátorok kalkulátorok is. Alapvetően azt lehet mondani, hogy a tempó növekedésével a tömeg szerepe csökken, és a légellenállás az igazi ellenfél. A súlycsökkenés igazából nagyobb szintemelkedések leküzdésénél, vagy olyan terepen jelent előnyt, ahol sokat kell gyorsítani/lassítani. (Ilyen szempontból azért városban is jobb a könnyebb bringa, pláne ha esetleg időnként meg is kell emelni valami miatt, pl. vonatra felszállás, lépcsőn felcipelés, stb...)
Na és persze ott van még a "sznobfaktor". Ha úgy érzed, hogy jobb a bringád, az téged is magasabb teljesítményre sarkallhat. (Persze ez fordítva is működhet, mindenkit más motivál.)
Előzmény: vizus (176886)