ZE Creative Commons License 2009.12.27 0 0 379
A német megteheti, hogy a hazai, sz@rtól a top kategóriáig terjedő skálán mozgó termékek között válogasson. Itthon termelői és fogyasztói oldalon is az igénytelenség (meg a pénztelenség) okán a hazai termékekből a skála teteje picivel gyengébb, hogy finoman fogalmazzak... Sajtban a pannónián kívül nem nagyon van olyan, ami az importtal felveszi a versenyt, pékárunál nem nagyon lehet tudni, hogy a liszt honnan származik, tejterméknél a miskolci vagy a váci tejüzem dobozosa, meg a miskolci tejtermékek jönnek be, hús-hentesáru esetán szintén fontos a hazai eredet ("H"-s állatorvosi stempli), bár néha a változatosság kevéért (tízből egy-két alkalmommal) a Lidl-ben kapható német felvágott is befigyel.
Zöldség-gyümölcs esetén célzottan a hazait keresem, a Józsa Téesz ssövetkezet elég jó reputációval rendelkezik, úgyhogy ezen a téren is van hazai termék.
Szeszesital minimális, Bőcsi vagy soproni árpalé, borban természetesen hazaiak, tömény az előző két kategóriához képest is minimálisan szintén hazai forrásból... Milyen lényeges termékcsoportot hagytam ki? A vegyiáru, műszaki cikk, ruházat terén nehéz az importtal árban/minőségben versenyezni, úgyhogy ott elsődleges a pénztárca védelme, de pl. papíráruban Piszke papír és kész, német, osztrák, szlovák, délbantu nem rúg labdába nálam.


Ja, mindezeket a magyar termékeket az Auchan/Cora/Lidl/Tesco áruházakban szoktam beszerezni -- egy helyen, normális árakon, normális választékot találva.

Hátat lehet fordítani a multiláncoknak, csak a vásárló olyan, hogy ahol van, ott szeretné megkapni a megszokott választékot, árat és minőséget. Ha ezt egy bolthalmaz nem tudja, akkor bizony a vevő csak kényszerűségből fog oda bemenni.
Előzmény: stevebi (378)