Törölt nick Creative Commons License 2009.12.20 0 0 15636

Bizonytalan vagyok!

A RM előnye a nagyobb méret, a kisebb merülés, és a fedett alvókabin lehetőség, ami a cuccok cipelésénél is jól jőn. Hátránya kb 20% plussz Ft új áron számolva, és ez főleg a nagyobb motor miatt van. Ha vevői fejjel gondolkozom, akkor azt mondanám, ezt kérem, emelhető felépítménnyel, motor nélkül de váltóval és kihajtással. A motor meg lehetne egy használt gki. diesel, vagy egy olcsó külmotor, a Balcsira meg egy elektromos gép. Kezdő túrás hajónak még éppen elfogadható

A HC előnye a nagyobb sebesség, kisebb motorral, de az eddigi hajós tapasztalataim alapján nagyon kicsi, egy napos csónakocska. Ha valaki turázni is szeretne, ezt két év után árulná, főleg ha már nem tini. Meg ha belegondolok abba, hogy bizony szél is fúj, stb, akkor az 5LE bizony kevés lehet egy ladiknál magasabb hajónál

 

Technikailag Az RM az érdekesebb, de ez a vevőt nem érdekli, Ha bérbeadásba giondolkozom akkor viszont  a HC a jobb. Mindegy, majd meglátom, ha megjöttek a rajzok akkor majd megpróbálok az RM, ből egy kissé nagyobb merülésűt rajzolni, megtartva a HC vonalait, az RM méreteivel. Szóval nem tudom.

 

Az azért érdekes, hogy a nagyobb motor és a kisebb sebesség ellenére többen válsztották eddig az RM-t. Lehet hogy a sebesség kevésbé fontos? Vagy ha fontos az már egy másik kategória?

 

Más:

Kiváncsiságból kiszámoltam mit jelent ha a propeller tengelye eltér a vízszintestől.

 6 fokos szögnél a teljesítmény 9.5% veszik el, 12 fokosnál pedig már a teljesítmény 17.5% megy kárba! Vagyis a jó súlypont fontosabb mint gondoltam volna, a trimmelés csak javít a helyzeten, de ha azt kell használni folyamatosan, az eltér az ideálistól.

Előzmény: GPS (15632)