Nem, nem a tolórudasra gondoltam - hanem a "tolóbowdenesre". Tudod, amikor csak 1 (egy) darab bowden van és az húz is, tol is.
Én - ez magánvélemény! - nem kedvelem azt a megoldást - és nem csak a horror ára miatt.
Egyrészt igen nagy rádiuszban ajánlatos csak hajtogatni - ami kisebb hajóban nem előny...de nekem nem is ez a főbajom vele.
Az van, hogy annak a vége egy rudacska - ami egy motorra-szerelt kart mozgat.
Emiatt, a motor szög-elfordulása értelemszerüen nem lesz arányos a kormánykerék elfordításával - és ez az aránytalanság csak erősődik, minnél jobban eltérünk a középállástól.
Ráadásul a kormányzáshoz szüksége erő sem lesz konstans az egész tartományban...ezért hát - tudja a fene - de nem pártolom a megoldást.
A 2 (kettő) -bowdenes megoldásnál ilyen nincs, ott ±90° -os tartományban az elmozdulás is, de szükséges erő is arányos és konstans.
Épp most lettem kész egy ilyen dupla-bowdenes szerkezettel - és a "száraz-tesztek" tényleg jó eredményt mutatnak.
A "
kormánygép" vagy "
kormánykazetta" (ki hogy nevezi) abszolut saját tervezésű és 1:2,6 -os áttételt használtam.
Ez nagyon kellemesnek igérkezik, könnyű...de még elég gyors reagálású is.
Na, majd meglátjuk a vizen :-))))