zengo682. Creative Commons License 2009.12.13 0 0 52
November 15-től változások a Személyszállítási Üzletszabályzatban

2009. november 15-től egyes részeiben megújult a MÁV-START Zrt. Személyszállítási Üzletszabályzata az utasjogok szélesebb körű biztosítása érdekében. Az utasok észrevételei, valamint a változó hazai és európai jogi környezet alapján elkészített dokumentumot a Nemzeti Közlekedési Hatóság megvizsgálta és jóváhagyta. A november közepétől hatályba lépő új szabályok a helybiztosítással igénybe vehető vonatoknál már ma is létező, 15 perc feletti késés esetére szóló visszatérítési lehetőséget kiterjesztik a pótjegyköteles vonatok (pl. railjet, EuroCity) körére is. A vonat késése esetén a visszatérítési, valamint az esetleges kártérítési igény érvényesítése egyszerűbb lesz, a késett vonat által érintett állomások pénztárai mellett, a vonat érkezését követő nap 24 óráján túl az Ügyfélszolgálat is kezeli e bejelentéseket. Pontosításra kerültek a kézipoggyász szállítására vonatkozó szabályok, valamint mind a vasúttársaságot, mind az utast érintő felelősségi kérdések.

A kísérő nélkül utazó fogyatékkal élő utasok számára a MÁV-START Zrt. november 15-étől minden esetben biztosítja a vonaton történő jegyváltás lehetőségét is, a pénztárnál történő sorban állás esetleges kényelmetlenségének elkerülése érdekében. A fogyatékkal élő utasok továbbá – amennyiben utazásuk így kényelmesebb, bizonyos feltételekkel – 2. osztályú menetjeggyel is utazhatnak 1. kocsiosztályon, a díjkülönbözet megfizetése nélkül a szabadon lévő ülőhelyek igénybevételével.

Az új Személyszállítási Üzletszabályzatot az utasok honlapunkon olvashatják. Hatálybalépésével egyidejűleg az állomásokon kifüggesztett utazási feltételek plakátjai is megújulnak. További információ kérhető a MÁVDIREKT telefonos ügyfélszolgálat 06 40 49 49 49-es telefonszámán, valamint a vasútállomások információs szolgálatainál és a személyes ügyfélszolgálati irodákon.



MÁV-START Zrt.
Előzmény: SzaboCsabaBence (49)