Kezdő hajós vagyok és a hajóépítést is csak szagolgatom. Ha ezt a kishajót akarod ekkora sebességgel használni, akkor nagyon jót tenne egy powertrimm.
Ha most fixen beállítod a megfelelő siklási helyzetet (ehhez saccra kb 10-12 fokkal megkellene döntened a fartükröt hátrafelé.) akkor normális nyugodt vízen jó lehet, mert felemeli a farát. Baj csak abból származhat, hogy egy kellemetlenebbül hullámzó vizen meg nem tudod felemelni az orrát szükség esetén A hajó rövidsége miatt, előállhat az a helyzet hogy orral érkezel egy hullámba. 60-80 L víz hülyén néz ki az ember ölébe. Tapasztaltam a tavalyi turán, ha Mervipapa nem mondja, hogy a pesti szakasz előtt emeljem meg a hajó orrát, akkor lehet hogy a hirekbe szerepeltek volna túra hősi mentői. Én meg lettem volna a balfasz hajós.
Szerintem az alábbi megoldások jöhetnek szóba:
Power trimmes motor (drága)
Menetközben állítható trimm lapok (no az se olcsó)
Középkonzol (az is pénzbe kerül)
Nagyobb, gyorsabb haladásra és pecázásra együttesen alkalmasabb hajótest. De hosszútávon ez a legolcsóbb megoldás, mert a következő problémád egy kis, eső ellen védő kabin hiánya lesz.
Fartükör döntése megfelelő szögben(legolcsóbb, de a hajózás biztonságára legveszélyesebb) Ebben az esetben a következőket kellene csinálni. Fából vagy vízálló rétegelt lemezek összeragasztásával kialakítani egy olyan ékformát amelynek a legvékonyabb pontja kb 10 mm, a legvatagabb pedig a motor felfogásának megfelelő, és a kivánt szög által kiadott méret. Inkább csinálj két 6 fokosat mint egy 12 fokosat. A próbákon kiderül melyik szög a legmegfelelőbb.
Döntened Neked kell.