Wauhaus Creative Commons License 2009.12.10 0 0 124

Ebben van valami, én is sokat gondolkodtam az autókérdésen, pedig én rallyztam is.

 

Viszont a tömegközlekedés egyre rosszabb és drágább, egyre kevésbé alternatíva. Annak, aki a lakóhelyétől mondjuk max. 40 perc gyaloglásra dolgozik, annak szerintem sem autóra, sem bérletre nincs szüksége (mind az utak, mind a helyi tömegközlekedés túlterhelt gyaloglótávolságra utazókkal). Viszont aki mondjuk más településen dolgozik, mint ahol lakik, illetve teljesen más városrészben, annak fel van adva a lecke, és bizony, sok esetben nincs reális alternatívája az autónak. A taxinak annyi előnye van a tömegközlekedéssel szemben, hogy 4 és 1 főt azonos összegért szállít, míg a tömegközlekedésen minden utasnak külön jegyre van szüksége.

 

Ehhez hozzáfűzném (és ez sokaknak nem fog tetszeni), hogy a Bp-ről (esetleg megyeszékhelyekről) agglomerációba költözést erőteljesen visszaszorítanám valamilyen intézkedéssel. Ez ugyanis mérhetetlen többletteher a közlekedési infrastruktúrára és a környezetre. Persze ezt a problémát is át lehetne hidalni rendes tömegközlekedéssel.

Előzmény: RogerWilco (112)