Ivan_G Creative Commons License 2009.12.07 0 0 42364
Sziasztok!

Iván vagyok és két hónapja boldog C Vectra tulaj. A gép 2004-es 3.0 cdti motoros kombi és automata. Nagyon tetszik erős és kulturált, nem beszélve a méretes utas és csomagtérről.

Két olyan dolog merült fel ez idő alatt, amivel kapcsolatban szeretném megtudni, van-e valakinek tapasztalata.

1. Olajfolyás a szűrőház mellett:

A speciális szerszám miatt (ezt azóta beszereztem, mert a salgótarjáni szervízbe nem kívánkozom többet), amivel a szűrőházat le lehet venni, márkaszervízbe vittem a gépet akkor 103000 km volt benne. Kb. 108e-nél jelezte a fedélzeti, hogy kevés az olaj. Vissza a márkaszervízbe. Megnézték. Szűrőház mellett folyik az olaj, szerintük a tömítés lesz a ludas, mert azt a szar utángyártott Boscht tették bele, amit vittem. Na ja. Szereztem egy új szűrőt és elmentem a saját szerelőmhöz. Kicserélte a tömítéseket, az olaj még mindig folyt ki a ház mellett. Újból szétszedtük, mondom nézze már át kicsit alaposabban. A szűrőházban található olajcső belsejében 5 (!) db tömítőgyűrűt talált, ami 5 korábbi szűrőcsere alkalmával maradt a kocsiban, mert, mint utólag megállapítottuk nagyon könnyen lejön a szűrőről, ha nem ellenőrzik a cserénél, benn maradhat! A tömítőgyűrűk eltávolítása után az olajfolyás megszűnt, arra gondolok, hogy az 5 db gyűrű befordulhatott a csőben dugulást és ezzel túlnyomást előidézve. Ha valakinek van hasonló tapasztalata, örülnék, ha megosztaná.

2. Keréknyomás szenzor

Nincs benne gyárilag a kocsiban, lehetséges-e, hogy az elektronika tudja, csak a szenzorokat és a vezérlőt kell beszerezni és berakni???

Előre is köszönöm, ha valaki tud segíteni.

Üdv.