Az, hogy mi volt régen, és mi van most, nem csak a gumiknál ennyire éles.
10 éve a szerelő az autósboltban 10%-ot kapott, és meg volt vele elégedve, megélt a munkájából is. Ahogy elkezdtek terjeszkedni a nagyok (bárdi, unix), úgy kezdték el rombolni a piacot.
Saját kisker boltokat nyitottak rá az addig jól forgalmazó kiskereskedőikre, és megölték őket. 30-40% kedvezményeket dobáltak a szerelőknek, csak hogy tőlük vegyenek. Ugyanennyit kapott a boltos is, ezért a szerelők kezdtek is elmaradozni.
Ezt a gyakorlatot szinte már mindenki átvette, aki túl akarta élni. Egyedül az Iharos pórbálja tartani magát, de valamilyen szinten ő még monopólium a karosszéria piacon.
Ha úgy nézzük, a boltosnak sem két fillér fenntartani egy üzletet, alkalmazottakat, az apeh mindenkitől ugyanannyit kér. Ami a szerelőnek szerszám, az a boltosnak árukészlet. Ráadásul az az árukészlet is folyamatosan veszít az értékéből, ahogy kezdenek kifutni a tipusok. A 20.000 forintos fiat regata 1.7d vízpumpákat meg -ha már annyira nem férek tőlük-, szétverem kalapáccsal és elviszem a méhbe...
A különbség csak az, hogy a szerelőnek van egy munkadíja is. Ha hozott alkatrészből dolgozik, akkor többet kér. A boltos mi mást tudna hozzátenni az egészhez, mint hogy letolja a gatyáját, és odaadja olcsóbban?
Felőlem a szerelő kereskedjen is, nem zavar, csak ne mondja már meg, hogy kell széllel szemben hugyozni...:)