butakszis Creative Commons License 2009.11.21 0 0 28562
Zónataxit nem ismerem. A többinél általában havi 60 és 70 ezer közötti tagdíjat kérnek, meg nagyjából 100 ezer forint körüli kauciót. Ez kilépéskor visszajár. A kauciót arra hivatkozva kérik, hogy a taxis leadja a céges csekkes fuvar számláját, akkor kifizetik neki az árát, de a cég csak hónapok múlva fizet a fuvarszervezőnek. A havi tagdíjért nyomkodhatsz a címekre és hordhatod a cég matricáit. Azért, hogy szűrjék a címre nyomkodó taxisok számát, időkorlátokkal lehet nyomkodni. Az időkorlátok is cégenként változnak. Általában első címfeldobásra 2 vagy 3 (egyik cégnél 2, másiknál 3), másodikra 5, harmadikra 15 perccel lehet jelentkezni. Ez azt jelenti, hogy második címfeldobásra az jelentkezhet, aki vállalja, hogy 5 percen belül a címre ér. Vannak időmérő taxis kollégák, akik ezt ellenőrizhetik. Ha késel, megmutatja a stoppert és kiszabja a büntetést. Ez általában megkezdett percenként 2000 ft. Az is cégenként változik, hogy visszaadhatja-e és ha igen, milyen feltételekkel a taxis a címet, ha látja, hogy a vállalt időn belül nem ér oda. Tehát a tagdíjért a nyomkodás lehetőségét kapja meg a taxis, garantált fuvart nem. A munkastílustól függően előfordul, hogy valaki akár kétszer annyi fuvart kap a pénzéért, mint a másik.
Az autóbérlés kezdő kollégáknak arra jó, hogy nagyobb befektetés nélkül kipróbálják a taxizást, aztán a tapasztalatok alapján eldöntik, hogy érdemes-e pár milliót befektetni (valószínűen kölcsönből) saját kocsira. Másrészt vannak taxisok, akik vállalkozóként megbuktak, tetemes adó- és tbtartozást halmoztak fel és saját engedély nem kaphatnak, nekik csak az autóbérlés lehetősége maradt. Az autóbérlés színlelt alkalmazotti viszony jelent. Papiron a bérbeadó nevén fut a kocsi, papiron az alkalmazottja lesz a taxis, valójában napi díjat és a benzinköltséget kell fizetnie, a javítás a bérbeadó reszortja. Árat nem tudok és nem is akarok írni, múltkor egy cégnél egyterűre napi 15-öt olvastam, ez engem mellbevágott. Hát nagyjából ennyi.
Nálatok se egyszerű az élet, egy buszos seperc alatt kicsinált benneteket.
Ahogy nézem, Hévíz - Bp vagy Hévíz-Bécs nagyjából 400 km oda-vissza. Ezt 100 euróért megtenni azt jelenti, hogy nagyjából eladja a kocsit maga alól, kb. az amortizációt és üzemanyagköltséget megkeresi, de fizetést már nem nagyon.
Valahogy olyan ez, hogy a szomjhalál előtt az ember minden pénzt megadna egy korty vízért, pedig csak a szenvedését hosszabbítja meg vele.
Bár lehet egy halvány esély a túlélésre is, ki tudja.
Előzmény: Törölt nick (28561)