spiroslyra Creative Commons License 2009.11.08 0 0 1850
''Ο Στέφανος Μυτιληναίος ενώ παρουσιάζει τον εσταυρωμένο Ορφέα εις την πρόσοψη του βιβλίου του, ουδέν αναφέρει περί αυτού. Ο λόγος απόκρυψης των πληροφοριών είναι γνωστός (1). Ο εν λόγω σταυρωμένος Ορφέας έχει αναφερθεί και σε νεοπαγανιστικά περιοδικά, ως το Απολλώνειο Φως. Έτσι δίδεται η ευκαιρία να γίνει μια διευκρίνιση γύρω από το φαινόμενο που έχει τύχει ευρείας χρήσης τόσο από Εθνικούς, όσο και από άθεους αλλά και συγκριτικούς που προσπαθούν, παρουσιάζοντας αυτή την απεικόνιση (βλέπε κάτω εικόνα) να μπερδέψουν και να συγχύσουν τους πιστούς του Χριστού. Θα ήταν φρονιμότερο να γνωρίζουν όμως ότι μπερδεμένοι και υπό μεγάλη σύγχυση τελούν αυτοί οι ίδιοι και όχι οι Χριστιανοί.




Αριστερά: Σε «φυλαχτό» από αιματίτη (κυλινδρική σφραγίδα του 3ου αιώνα μ.Χ. - Μουσείο του Βερολίνου) απεικονίζεται ο Ορφέας... εσταυρωμένος. «Σταυρωμένος» [Ορφέας επί άγκυρας. Το εν λόγω εύρημα βρίσκονταν στο μουσείο του Βερολίνου διότι καταστράφηκε από τους συμμαχικούς βομβαρδισμούς κατά την διάρκεια του Β΄ Π.Π.] (Πηγή: Ορφέας και Ορφισμός, μέρος πρώτο, Αντί Προλόγου, Νίκος Βαρδιάμπασης, ένθετο Ιστορικά, Εφημερίδα Ελευθεροτυπία, 23 Δεκεμβρίου 2004, τεύχος 266, σελ. 5)

Δεξιά: Πρωτοχριστιανικό σύμβολο. Η ομοιότητα με τον «εσταυρωμένο» Ορφέα - Διόνυσο είναι πασιφανείς.



Η άγκυρα τού σταυρού παραπέμπει στην «κιβωτό» τής σωτηρίας, την Εκκλησία, και σχετίζεται με το εδάφιο: Α΄ Πέτρου, Κεφ. Γ΄, 20-21 (2). Καμία άμεση σχέση φυσικά με τους ορφικούς. Το εύρημα του «σταυρωμένου Ορφέα» είναι του 3ου μ.Χ. και σίγουρα είναι περίπτωση και δημιούργημα του θρησκευτικού συγκρητισμού. Πιθανότατα κάποιος ή κάποιοι είδαν στο πρόσωπο του Ιησού του Ναζωραίου τον Ορφέα.

Στο βιβλίο του αρθρογράφου του Δαυλού και σίγουρα όχι χριστιανού Στέφανου Μυτηλιναίου παρατίθεται στην πρόσοψη, ανάλογα με παγανιστικό βιβλίο που εκδόθηκε την Αγγλία, ένας «εσταυρωμένος» Ορφέας Βακκικός (βλέπε εικόνα επάνω) για να «συχγέει». Εκτός από την αναφορά ότι αυτό το αρχαιολογικό εύρημα παρατίθεται στο Μουσείο του Βερολίνου ουδέν άλλο εξηγείται περί αυτού. Λογικό είναι. Εφόσον μια πιο βαθύτερη ανάλυση αυτών των φαινόμενων οδηγεί σε αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που επιδιώκει εκείνη η επιφανειακή. Αν συνέφερε η ουσιαστική ανάλυση του, τους αντίχριστους (σημ: αρνητές του Χριστού) είναι σίγουρο ότι θα την έκαναν. Εφόσον δεν συμφέρει όμως αποφεύγεται.

Όπως και να έχει το θέμα ο Στέφανος Μυτιληναίος δεν εξηγεί ότι ο εν λόγω «εσταυρωμένος» βρίσκεται πάνω σε άγκυρα. Συνεπώς γεννώνται τα ερωτήματα:

1.Εφόσον η άγκυρα δεν είναι ξύλινη αλλά μεταλλική πως τον «σταύρωσαν» τον «εσταυρωμένο» Ορφέα;

2.Αν αντιθέτως ήταν ξύλινη τι σόι άγκυρα ήταν εφόσον δεν πήγαινε στον βυθό της θάλασσας;

3.Αν η άγκυρα δεν ήταν ξύλινη τότε μήπως τον Ορφέα δεν τον σταύρωσαν αλλά τον έδεσαν και μετά τον έπνιξαν; Διότι όποιος γνωρίζει ελληνικά ξέρει ότι σταυρώνω = σταυρώνω και όχι αγκυρώνω ή κρεμάω

4.Τέλος γρήγορα και απλά : πώς συνδυάζεται το μαντικό κεφάλι του Ορφέα (βλέπε εικόνα κάτω) με το ιστορικό πρόσωπο του Ιησού και το βίο Του καθότι η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν έχει πουθενά τέτοια κεφάλια αλλά ούτε και ανάλογες εικονογραφίες και ακόμη περισσότερο δοξασίες;



Αριστερά: Το μαντικό κεφάλι του Ορφέα καμία σχέση μπορεί να έχει με τον Ιησού Χριστό τον Ναζωραίο.

Δεξιά: Ο Θάνατος του Ορφέα. Αγγείο. 470 π.Χ.



Σημειώσεις

1. Όμως, για να οδηγηθούμε στην κατανόηση της «Ολότητας των Πραγμάτων» είμαστε υποχρεωμένοι να ξεκινήσουμε από την αναζήτηση των βασικών συλλήψεων που δόμησαν την Αρχαιοελληνική Θρησκεία. Εάν δεν δουλέψουμε σε βάθος και δεν διαβρώσουμε, παράλληλα, τις ρίζες που στηρίζουν τα δόγματα της θεοκρατίας, τότε σύντομα δεν θα υπάρχει παρά μια χαώδης Οικουμένη... (Πηγή: Γιάννης Σπυρόπουλος, Η αναβίωση της Αρχαίας Ελληνικής Θρησκείας, Ρ. Αναστασάκης, Μ. Βερέττας, Μ. Δημόπουλος, Μ. Καλόπουλος. Μ. Κιουλαφά, Π. Μαρίνης, Χ. Μήνη, Στ. Μυτιληναίος, Γ. Σπυρόπουλος, Ο. Τουτουνζή, Γ. Τσαγκρινός, Εισαγωγή Εύα Αυλίδου, Εκδόσεις Αρχέτυπο, Έκδοση Α΄ Απρίλιος 2002, Θεσσαλονίκη, σελίδα 230)

2. «20 ἀπειθήσασί ποτε, ὅτε ἀπεξεδέχετο ἡ τοῦ Θεοῦ μακροθυμία ἐν ἡμέραις Νῶε κατασκευαζομένης κιβωτοῦ, εἰς ἣν ὀλίγαι, τοῦτ' ἔστιν ὀκτὼ ψυχαί, διεσώθησαν δι' ὕδατος. 21 ὃ ἀντίτυπον νῦν καὶ ὑμᾶς σῴζει βάπτισμα, οὐ σαρκὸς ἀπόθεσις ῥύπου, ἀλλὰ συνειδήσεως ἀγαθῆς ἐπερώτημα εἰς Θεόν, δι' ἀναστάσεως Ἰησοῦ Χριστοῦ»

Ο ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΣ ΟΡΦΕΑΣ π.Χ.
(Κατά: Στέφανου Μυτιληναίου, Ο μονοθεϊσμός στην αρχαία Ελλάδα, τα αρχαία κείμενα αποκαλύπτου. Νεοπαγανισμός: Δούριος Ίππος στον ελληνισμό, Εκδόσεις Νέα Θέσις, Ιούλιος 2000)

http://www.apologitis.com/gr/ancient/stayros.htm.