ihagee Creative Commons License 2009.11.07 0 0 19474

Én TDK-MA-X-szel jártam úgy, hogy  néhány hónap vagy talán egy év után eltűnt az összes "magas" hang Miles Davis : Tutu című lemezéről. Nagyon meglepett, az egészről egyenletesen távozott , a jelszint viszont  jól megmaradt a kazin.

Két kérdés ismét a -mostmár nem álló - víz felkavarásához: a stúdiószalagokat miért nem polírozzák - ha jól tudom - olyan szép simára mint a közönséges szalagokat?

egy másik : néhány hónapja mondta Bigi -ha jól emléxem :-) - hogy a Revi A77-re nem való a stúdiószallag. Tegnap viszont találtam  egy oldalt, ahol az Agfa PER 525-öt emlegették vele kapcsolatban, de már nem találok vissza oda... Azt hiszem innen indultam : http://www.reeltoreel.de/worldwide/A77.htm  Akkor uis azon lepődtem meg hogy nem tudta teljesen letörölni az Emtec PER 528-at. Nem tudom hogy ezeknek mekkora törlőáram kellene , de az biztos, hogy a GX 4000D mindent levitt az Agfáról, valami BASF LGR(?)  nememlékszem szalagról meg egy matt fekete hátsójú ORWO stúdiószalagról is . Mennyiben jobb egy 120kHz-es törlőfreki mint egy 70 kHz-es? Nemcsak az áram - azaz a mágneses mező erőssége számít ? Ez a szalagok lélektanával függ össze, ne is érdekeljen? Gondolom a szalagra lineárisan vehető jel nagysága a mágneses anyag hiszterézisgörbéjének egyenes részétől függ. Ha a jel nagy, nagy a szalag remanens mágnessége - talán jól emléxem? - ,de ha elmegy egy törlőfej előtt, a változó és csökkenő mágn. mező nem tudja összehúzni a hiszterézisgörbét az origóba? azaz nem tudja letörölni? Na megyek előveszek valami mágnességes tankönyvet. Jó reggelt, Ihagee (aki sokszor '59 körüli géppel fényképezget)

Előzmény: etwg (19473)