"Kérlek, mielőtt billentyűzetet ragadsz tájékozódj és ne írj valótlan, hamis, megtévesztő és hangulatkeltő hozzászólásokat."
Nemzetgazdasági szinten kell nézni a szárnyvonalakat és nem kiragadva egy példát. Manapság a karbantartás hiánya miatt olyan szintre süllyedt a MÁV személyszállítási üzletága valamint teherszállítás, hogy szállítási idők és árak miatt mindenki meggondolja, hogy vasúttal vagy más eszközzel érje el célját. A vasúti teherforgalom a fenti okok miatt terelődött át közútra, noha a józan ész és az ország érdekei azt kívánnák, hogy közút helyett vasúton szállítsanak. Most a közúti lobbi hatására megszüntetik a vasutat, sűrítik a buszjáratokat, majd amikor rájönnek, hogy még sem ez a legjobb megoldás, akkor már nem lesz lehetőség a vasútvonalak újra üzembehelyezésére. És pont ezt kellene megérteni, hogy további buszjáratok beállítása csak ideig óráig jelent megoldást, hiszen ezzel a volánok egyes feladatainak kiszervezését, egyes részeinek eladását készítik elő. Miután eladták, kiszervezték a volánok részeit vagy egészét, akkor fognak rájönni az emberek, hogy privatizált magántársaságok profitérdekre hivatkozva kardinális döntéseket meghozva drasztikusan csökkentik majd a számukra nyereséggel nem bíró járatokat. Ekkor már hiába sírják majd vissza az állami kézben levő vasutat, mert a megszüntetést követő 1 éven belül az etnikum minden mozdíthatót el fog vinni, és ebben a formában az újraindítást az állam már nem fogja vállalni a ráfordítások összege miatt.
Jó példa lesz erre a szüneteltetésre ítélt Szabolcs megyei 25 km hosszú Fehérgyarmat-Zajta vonalszakasz, amelynek mentén a falvakban a munkanélküliség konvergál 50-70% felé, de van ahol a polgármesteri hivatali dolgozókon kívül senki nem dolgozik, s az etnikum aránya BAZ megye után a legmagasabb. Mindenfajta rasszizmus és előítélet nélkül állíthatom, hogy 1 év múlva még egy BZ sem tud majd végigmenni a vonalon, mert nem lesz se sín, se állomás épület, se biztosító berendezések... Komplett rekultiváció:(( Egyébként tudni illik, hogy e vonalnál kb 3-4km vasútsín hiányozna ahhoz, hogy egészen Szatmárnémetibe átmenjen a vonat. Trianon után a határ túloldalán felszedték ezt a szakaszt.(Határpontnál még megvannak a sínek) Pedig ha újjáépítenék ezt a szakaszt és a szüneteltetésre ítélt 25 km-t rendbe tennék, akkor jelentősen nagyobb forgalmat generálna, tekintettel arra, hogy Románia 2010.január 1-től Schengeni zónába tartozik, tehát határ megszűnik létezni.