Törölt nick Creative Commons License 2009.10.15 0 0 6284
Már akkor is hülyeségeket írt, és már akkor is válaszoltam neki.

Csak ez a két előnye van, semmi más.

Ez a legnagyobb ökörség mind közül, ez az ember pont a lényeget nem értette meg. A merevebb oldalfal nagyobb stabilitást eredményez, ennek különösen nagy sebességnél (autópálya) és hirtelen manôvereknél (vészfékezéssel egybekötött kitérô manôver) van felbecsülhetetlen elônye. Olyan mint a biztosítás: azért veszed, hogy ne legyen szükség rá. (Mondjuk én szeretem azt, a runflat által adott érzést, hogy még 180-200nál is olyan, mintha sínen menne az autó.)

az ilyen gumiabroncs nagyobb tempóval vett kanyarban nem tud kellő mértékben "deformálódni"

Ez is egy veretes baromság, ha az abroncs deformációja bármilyen elônnyel járna a kanyarban, a DTMben mindenki 195/65R15-ös ballonokkal járna.

Defekt esetén az ún. defekttűrő gumiabronccsal max. 80 km/h-s sebességgel max. 150 km-es távolságot szabad megtenni, a BMW ajánlása szerint legalábbis.
A gumigyárak, illetve különféle tesztek szerint ez a távolság max. 80-100 km.


Szintén hülyeség, a gyakorlatban 4-500 km minden további nélkül megtehetô vele (150km a *minimális* táv). Van olyan kollégám, aki a Garda-tótól lábon hazajött vele Münchenbe. Persze aki prospektusokból tájékozódik, az úgysem hiszi el.

De csak egyszer!!!

Ki hinné.

Az ún. defekttűrő gumiabroncs javítható ugyan

Szigorúan tilos.

Fentebb azt írtam, hogy az ún. defekttűrő gumiabroncs adott esetben megvéd(het)i a keréktárcsát az esetleges sérülés(ek)től.

Egyrészt, szinte bármelyik peresebb gumin van védôperem (a mezein is). Viszont sajnos szinte semmivel sem véd jobban a runflat a padkától, jópár ilyet láttam már, és sajnos nekem is sikerült egyszer már megzúzni a felni peremét.

Csakhogy ebben az esetben az ilyen gumiabroncs oldalfalaiban lévő betét jó eséllyel

Tökmindegy, hogy runflat vagy nem, ha megsérült az oldalfal, az onnantól kuka. Felesleges ezen rugózni.

kívülről nem láthatóan - szilánkosra fog törni

Nem Ajkai Kristály ez baszki, hogy szilánkosra törjön. Az oldalfal vészüzemben (levegô nélkül) akár 180°C-ra is felmelegedhet. Nem a leggyengébb anyagokból készül.

Az ún. defekttűrő gumiabroncs semmivel sem biztonságosabb hagyományos társánál.

Ez egy nettó hülyeség, még vitatkozni róla is felesleges.

Egyfelől azért, mert az ilyen gumiabroncs pontosan úgyanúgy kaphat defektet, mint a hagyományos gumiabroncs

Csak éppen az a nem mindegy, hogy utána meg tudod-e fogni az autót, vagy sem:
Ezt nem lehet elégszer belinkelni.

másfelől azért, mert durrdefekt esetén az ún. defekttűrő gumiabroncs pontosan ugyanúgy apró darabokra robbanhat, mint a hagyományos gumiabroncs.

Csak éppen többször akkora erô, és sokkal nagyobb hanyagság kell hozzá.

Az ilyen gumiabroncs - az oldalfalaiban lévő betétek miatt - akkor sem ereszt le, ha teljesen elengedi a levegőt, ezért szigorúan tilos olyan járműre szerelni, amelyik nem rendelkezik guminyomásellenőrző rendszerrel!

Értelemszerûen. Meg talán EH2-es felni sem árt hozzá, hogy ne ugorjon le.

Jöjjenek a feladványok:

1. Az E60 / E61 -eket ( kivéve 35d és V8b ) alapesetben 16"-os H2 jelzésű keréktárcsákkal és hagyományos gumiabroncsokkal szerelik a gyárban.

Ha az ún. defekttűrő gumiabroncs olyan hiper-szuper-fasza dolog, akkor vajon miért???


Talán mert 225/55R16 méretben a runflatnek semmi értelme, gazdaságtalan, és a kutya nem gyártja (1 db Dunlop modell létezik ebben a méretben runflatként, megnéztem a DeltiCom-nál).

2. Mind az Alpina KG, mind pedig az M GmbH hagyományos gumiabroncsokkal szereli járműveit.

Ha az ún. defekttűrő gumiabroncs olyan hiper-szuper-fasza dolog, akkor vajon miért???


Mert a runflat megvalósíthatóságának és értelmének nemcsak alsó, de felsô határa is van. Azonos kerékátmérô mellett minél nagyobb az abroncs (R19...), annál kisebb a különbség a normál és a runflat között. 9cm-nél alacsonyabb oldalfalnál mindig van az abroncsnak bizonyos mértékû önhordó képessége, minél alacsonyabb, annál nagyobb. Másrészt az Alpinának meg az M GmbH-nak fontos a rugózatlan tömeg mértéke és a gyorsulás.

3. Most már ( nem olyan régóta ) az E9X-ekhez is lehet eredeti, gyári mankókerék készletet vásárolni.

Ha az ún. defekttűrő gumiabroncs olyan hiper-szuper-fasza dolog, akkor vajon miért van rá szükség???


Nincs rá szükség. Igény, az viszont van rá, mivel nem mindenki jár runflattel.
Előzmény: Bazsa 525d (6274)