Gugu_m Creative Commons License 2009.10.15 0 0 6271

És az oldalfal  pont hogy a kanyar középpontjától kifelé távolodva dől ki, és emiatt a felni a kanyar középpontjához képest kifelébb lesz mint a gumi futófelülete, hiszen az autót a centripetális (vagy fugális,a neve attól függ külső vagy belős koordinátarendszerből vizsgáljuk) erő ki akarja dobni a kanyarból, az egyetlen bent tartani akaró elem, maga a futófelület, de ha nyúlik az oldalfal, akkor szélsőséges esetben elképzelhető lenne egy olyan kerék, ami már az oldalfalán és a felni peremén fut. Ilyet például gyakran látni béna autóverseyzőknél, akik nem az ívet találják el megfelelően, hanem a rossz ívet tovább feszítve a futóműgeometriát próbálnak nagyobb kanyarsebességet elérni....

 

Ha lerajzolnád amit írsz, rájönnél, hogy elég nagy hülyeség... :)

Előzmény: Gugu_m (6270)