kisharsány Creative Commons License 2009.10.08 0 0 1993

 

 az már egy más (típusú) kérdés (de kapcsolódó), és vizsgálható, ill. elemezhető,...

 

  ...hogy az általam alább hozott térképek közül a 3.) sz., tehát Azerbajdzsán őskorával foglalkozó a kolkhisziaktól keletre, az ibérek és albánok alatt, de a médektől északra az Araks völgyében jelöl szkítákat, ami kissé messze van a Dontól, amit Soknevű megjelöl keleti határnak...

 

 .. ha meg a toposznévvel foglalkozunk még érdekesebb szerintem a turk név - mely aztán tényleg toposznév, és a perzsáktól északra élő népek gyűjtőneve a perzsáknal - viszont a türk-kel összekeverve- törökké minősíti mindannyiukat a hivatalos tudomány, köztük a magyarokkal, akiknek viszont hun-, és szkíta tudatuk van. Mint az előbbi Kánnai idézetből kiviláglott, az avaroknak viszont nem volt hun-tudatuk, csak szkíta. 

   Más kérdés az álavarok-uarchunok-várkonyok-(heftaliták), akiknek viszont a két névadó királyuk neve: Uar, és Chunni katakteresen úri-hunok, ami viszont tökéletesen adja a szakák-királyi szkíták névformát. (Úr=király a régi magyarban)Ez meg mégmesszebb van a Dontól. 

 

 Fentiekhez egy kis adalék:

 

 "...

"Megjegyzend® még, hogy a "sakauraka" népnév "szakák királyai" jelent

ése a kínai forrásokból (is) adatolható, amelyekben ugyanezen nép neve "saiwang

", azaz ugyancsak "szakák királyai". (Franke: Beiträge aus chinesischen

"Megemlítendő még, hogy ugyancsak a Kr. e. 1. századból pénzérmékről

ismerünk két királynevet az indiai "szakaurakű" dinasztiájából. Ezek:

1. TURANNOUNTOS 'ERAOY; hátlap: SAKA KOGGANOY

(egyes érméken: SAKA KOYYANOY)

2. 'YRKODOY MAKAROY; hátlap: SK'WR (azaz "szakaur")

Igen fontos itt a "kagán" cím korai előfordulása, de éppoly figyelemreméltó-

nak tartjuk a "makar" szót is, különösen azért, mert a "szakaur" hangalakkal,

azaz a "szakaurak" egyes számú változatával együtt szerepel: míg a törzs

neve " hasonlóan a "királyi szkíták" elnevezéshez " "szakaurak"-nak

hangzott (többesszám!), addig egy bizonyos király címe "szakaur"

volt (egyesszám!)."

Ehhez már csak annyit lehet hozzátenni, hogy (az Y bet¶ olvasata lehet

í, ú, ¶ ) a második pénzérme YRKODOY szavának valószín¶ olvasata

URKODÓ (azaz uralkodó).

Láthatjuk tehát, hogy a szkíta-eftalita-magyar folytonosság bizonyítá-

sának fő gerincét az apróbb bizonyítékoknak mint hajszálereknek valóságos

erdeje veszi körül. Mindezeken túl az antropológia és a néprajz érveinek részletesebb

boncolásába is belefoghatnánk, de ezek felől maguk a finnugrászok

is elismerik, hogy teljességgel a mi teóriánkat támogatják. ..." szintén:Kánnai Zoltán, A szkítáktól a székelyekig és magyarokig

 

Előzmény: Athila Secundus (1992)