az már egy más (típusú) kérdés (de kapcsolódó), és vizsgálható, ill. elemezhető,...
...hogy az általam alább hozott térképek közül a 3.) sz., tehát Azerbajdzsán őskorával foglalkozó a kolkhisziaktól keletre, az ibérek és albánok alatt, de a médektől északra az Araks völgyében jelöl szkítákat, ami kissé messze van a Dontól, amit Soknevű megjelöl keleti határnak...
.. ha meg a toposznévvel foglalkozunk még érdekesebb szerintem a turk név - mely aztán tényleg toposznév, és a perzsáktól északra élő népek gyűjtőneve a perzsáknal - viszont a türk-kel összekeverve- törökké minősíti mindannyiukat a hivatalos tudomány, köztük a magyarokkal, akiknek viszont hun-, és szkíta tudatuk van. Mint az előbbi Kánnai idézetből kiviláglott, az avaroknak viszont nem volt hun-tudatuk, csak szkíta.
Más kérdés az álavarok-uarchunok-várkonyok-(heftaliták), akiknek viszont a két névadó királyuk neve: Uar, és Chunni katakteresen úri-hunok, ami viszont tökéletesen adja a szakák-királyi szkíták névformát. (Úr=király a régi magyarban)Ez meg mégmesszebb van a Dontól.
Fentiekhez egy kis adalék:
"...
"Megjegyzend® még, hogy a "sakauraka" népnév "szakák királyai" jelent
ése a kínai forrásokból (is) adatolható, amelyekben ugyanezen nép neve "saiwang
", azaz ugyancsak "szakák királyai". (Franke: Beiträge aus chinesischen
"Megemlítendő még, hogy ugyancsak a Kr. e. 1. századból pénzérmékről
ismerünk két királynevet az indiai "szakaurakű" dinasztiájából. Ezek:
1. TURANNOUNTOS 'ERAOY; hátlap: SAKA KOGGANOY
(egyes érméken: SAKA KOYYANOY)
2. 'YRKODOY MAKAROY; hátlap: SK'WR (azaz "szakaur")
Igen fontos itt a "kagán" cím korai előfordulása, de éppoly figyelemreméltó-
nak tartjuk a "makar" szót is, különösen azért, mert a "szakaur" hangalakkal,
azaz a "szakaurak" egyes számú változatával együtt szerepel: míg a törzs
neve " hasonlóan a "királyi szkíták" elnevezéshez " "szakaurak"-nak
hangzott (többesszám!), addig egy bizonyos király címe "szakaur"
volt (egyesszám!)."
Ehhez már csak annyit lehet hozzátenni, hogy (az Y bet¶ olvasata lehet
í, ú, ¶ ) a második pénzérme YRKODOY szavának valószín¶ olvasata
URKODÓ (azaz uralkodó).
Láthatjuk tehát, hogy a szkíta-eftalita-magyar folytonosság bizonyítá-
sának fő gerincét az apróbb bizonyítékoknak mint hajszálereknek valóságos
erdeje veszi körül. Mindezeken túl az antropológia és a néprajz érveinek részletesebb
boncolásába is belefoghatnánk, de ezek felől maguk a finnugrászok
is elismerik, hogy teljességgel a mi teóriánkat támogatják. ..." szintén:Kánnai Zoltán, A szkítáktól a székelyekig és magyarokig