Állományjavító Creative Commons License 2009.09.30 0 0 284

Az arab népek nem az izraeli verzió szerint magyarázzák a cionizmus megjelenését, a zsidóság Izraelbe való betelepülését. Ehhez joguk van, ugyanannyira ahogyan végül is a románoknak is joguk van egy teljesen hamis történelem magyarázatra.

 

A kérdés nem az, hogy "joguk van-e, mert ahhoz is joguk van, hogy tollaskígyónak képzeljék magukat.

 

A kérdés az, hogy a különböző "magyarázatok" közül melyik magyarázat tartalmaz több tényt, melyik egyeztethető össze az események külső források által igazolható menetével, és még egy sor más mutató figyelembevételével melyik "magyarázat" konzisztensebb a valósággal.

 

Feltételezhető továbbá, hogy amelyik "magyarázat" (ha éppen valakinek nem tetszik a talán pontosabb  "narratíva" szó) egészen nyilvánvalóan és egy irányba mutatóan eltér az ismert történeti tényektől, az a magyarázat az, amelyiket másodlagos politiki szándékok hoztak létre, s amelyik így nagyobb gyanakvással fogadandó.

 

Egészen nagy tévedés, és igen könnyen bebiizonyathatóan az, hogy minden egyes "magyarázat" egyenértékű.

 

Követklezésképpen semmilyen alapja nem lehet - főképpen - egy kívülállónak arra, hogy a nyilvánvalóan, egyszerűen megmutathatóan tényellenesebb narratívát fogadja el vagy hitelesebbnek, vagy egyenértékűen hitelesnek a másikkal szemben, hacsak saját magának is nincsenek a dologgal másodlagos ideológiai-politikai céljai.

 

Ez itt az első pont. Így aztán egyszerűen nem lehet a jóindulatú semlegesség álarácában lesöpörni a vitathatatlan történeti tényeket, nevezetesen azt, hogy

 

- soha a történelem során (most az 1949 előtti időszakot értve itt) nem létezett palesztin állam

- ennléfogva Izraelt nem ennek az államnak a területéből hasították ki

- Izrael államának alapja a bizonyítottan meglévő, arab és kersztény tömeggyilkosságok sorozata ellenére is  folyamatos történelmi jelenlétet és a zsidó népet a történelem során  folyamatosan és megszakítatlanul Izraelhez fűző viszony elismeréseképpen a Népszövetség mandátumi rendelése, amellyel a világ államai e földre hívták a zsidó népet, hogy ott létrehozza nemzeti otthonát, valamint az 1947-es határozat. (Tehát nem az "ősi történelmi jogok", hanem a nemzetközi jog letételményeseinek megismételt (bár másodjára az előzőt jelentősen korlátozó) döntése.

 

Ez a két egymásra épülő határozat tehát megingathatatlan jogi alapja Izrael létezésének, amely így semmiféle nemzetközi jogi alapon kétségbe nem vonható, és ennek semi köze ahhoz, hogy bizonyos kurrens arab narratívák a történelem legalapvetőbb tényeit tagadják.

 

- kétségbe nem vonható tény ezen felül, hogy a zsidó állam megalakulása után jogtipró agresszióval öt arab állam megtámadta őket, s hogy mind az 1967-es, mind az 1973-as háború kirobbantója az arab fél volt

 

- kétségbevonhatatlan tény, hogy a (második)  palesztinai arab állam megalakulását 1948 és 1967 között, húsz évig tehát, az arab fél akadályozta meg

 

- kétségbevontahatlan tény, hogy az arab és egyéb iszlám államok több zsidót üldöztek el földjükről, kifosztva őket, mégpedig nem egy  polgárháborúban, majd az arab államok által kezdeményezett jogtipró támadás következményeképpen, haem békében, fegyveretelen, semmiféle hódító vagy háborús szándékkal nem vádolható tömegeket.-

 

És így tovább.

Előzmény: Törölt nick (276)