Kedves olvtársak, kérlek, ha lehet, csak azután szóljatok bele/hozzá - már, ha akartok egyáltalán - miután Seki válaszolt nekem!!
Drága Seki!
Ma du. fölmerült egy szagmaji kérdés eccerű beszélgetés során.
A problematikának az ő köre a következőből indula ki: egy ösmerős, munkájábul adódóan arra a meggyőződésre jutott, hogy a cigány népességben igen-igen (a nem-cigányok között tapasztalhatónál is jobban - miközben azt ugye, már tudjuk, hogy idehaza elvileg már a csecsszopótól a sírba készülőig mindenkinek van) elterjedt a mobil telefon használata.
//Én oda konkludáltam hirtelenjében, hogy azért lehet, mert tán a cigányok között az a hagyományos/nak mondott családi összefogás, együttlét a mobil segítségével valóban mobillá teszik a családtagokat. Főleg az elmúlt pár évben, amikor "a cigányoknak" egyrészt még mobilabbaknak kell lenniük, ha meg/túl akarnak élni, de másrészt egymás mellett is kell maradniuk, hiszen mástól, kifelé nem (nagyon...) számíthatnak segítségre.//
Itt aztán másfelé fordult a beszélgetés, de közben fölmerült emlékezetemben, hogy pár éve vmelyik a 3 nagy mobilcég közül olyan konstrukciót - és reklámot is! - indított el, ami igen erősen a cigány/nak gondolt/ réteget célozta meg.
Az most mindegy is, hogy elérte-e célját, az én kérdésem az - tudván (na jó: sejtvén), hogy mennyibe kóstál egy ilyen reklámkampány -, milyen, honnan szerzett _adatok_ alapján jutottak/hattak arra a következtetésre, hogy a legjobban a cigányokra fognak hatni a konstrukcióval, azaz köztük emelkedik majd még jobban a vásárlás.
Egyszerűbben és módszertanibban szólva: honnan voltak/szereztek/hettek _adatok/at_, esetleg miféle adatbányász módszerekkel, arra nézve, hogy valóban volt/van/lesz? annyi cigány hazánkfia/lánya, hogy a cégnek megérje???
:-ooooo