.1lako Creative Commons License 2009.09.09 0 0 1418
Kedves lakótársak !

 

Szomorú dolog, hogy a fórumon a kapcsolat(ok) idáig fajult. Megértem, hogy a garázsban a problémák állandósultak, nem tudjuk, hogy a gondnok a megszavazott díjazásért mit dolgozik és mit nem. A lakógyűlésen viszont felsorolta, hogy milyen munkálatokat nem hajlandó elvégezni, mi, lakók pedig szépen megszavaztuk a tarifáját. Egy társasháznál viszont vannak feladatok, amit el kell, vagy el kellene végezni. AZP-nek szépen elő kellett volna terjeszteni, hogy ennyi pénzért milyen munkálatokat köteles elvégezni, vagyis gondnoki munkaköri leírást kellett volna jóváhagynunk. Akkor tudnánk, hogy mikor lehet reklamálni. De hát nem volt a helyzet magaslatán sem szakmailag, sem pedig formailag. Sokan sérelmezik, hogy a társasház megalakulását előzően a lakást birtokba vevők befizetéseiről az azt követően birtokba vevők is döntöttek, úgy, hogy ők nem hajlandók fizetni. Megszavaztuk.  Most vetődik fel a fórumon, hogy a befizetetés nettó összegben került átutalásra a társasház, illetve a lakók számlájára. A nettósított összegről AZP már tudott, miért nem tájékoztatta a lakóközösséget akkor?  A lakásvásárlási szerződés egyik pontja alapján a közös képviselőnek a Társasház megfelelő beüzemelése érdekében előre megfizetéssel kellett két havi közös költséget teljesíteni. Véleményem szerint a Mártonffy Bau vagy nem teljesített, vagy nem volt jogszerű a szerződésben foglalt kikötés. Különben nem utalta volna át a befizetéseket. Ha nála  mégis volt szolgáltatás, ami után természetesen fizetnie kellett az ÁFÁ-t, akkor milyen címen utalta át a számlára a nettósított költséget. Támogatás címen? Akkor viszont gavallér. A saját pénzünkön. Minden esetre számomra ez rejtély, jó lenne ha megvizsgálná ezt a dolgot a Társasház Pénzügyi Bizottsága, úgy tudom 1 fő adószakértő is tagja a bizottságnak. Megérdemelnék a tájékoztatást társasház érintett tagjai, de a többi lakótársak is, akár faliújságon, akár postaládába dobva.  Apropó faliújság! A főbejárat mellett  tábla hirdeti, hogy szórólapot nem fogadunk. Ennek ellenére a faliújság tele van akármilyen szórólapokkal, már észre sem lehet, vagy alig lehet észre venni  a gondnok vagy a közös képviselő úr felhívásait. Természetesen ezek a szórólapok is nagyon kellenek, de nagyon jó lenne, ha azt a postaládába dobnák, a postaláda tulajdonos vagy megtartja vagy nem.

A másik dolog, hogy a lakógyűlésen itt-ott elhangzott kisnyugdíjasok vagyunk. Lehetőséget kellene adni az olyan szórólapoknak is,  amelyek akciós termékeikre hívják fel a figyelmet. Mit nem adna sok kisnyugdíjas, ha böngészés közben akciós csirke farhátra találna. Sajnos ez van. Sok társasházban kulturáltan megoldották ezt a (szórólap elhelyezés) problémát.

A kedves egyiklako problémázik, illetve kérdéseket tesz fel a    

a mellékvízmérővel kapcsolatosan. Nem hiszem, hogy tudnék

a feltett kérdésekre válaszolni, de azt leírom, hogy én hogyan csináltam és én mit nem értek. Tény (ha erről van szó), hogy a mellékvízmérőt hitelesíteni kell. Evégett felkerestem a Vízműveket, ahol adtak egy tájékoztató levelet és egy telefonszámot. Semmi várakozás, ez a művelet kb. 2 percet sem vett igénybe. A megadott telefonszámon(-ba) elmondtam a problémát, erre ismét kaptam egy újabb telefonszámot. Ezt a számot is felhívtam (ő már a hitelesítő volt), megkérdezte, hogy melyik nap jó nekem, már ami a hitelesítés napját illeti. Megmondtam. Megkérdezte, hogy délelőtt vagy délután lenne jó? Délelőtt. 10 és 12 óra között megfelel? Mondtam, igen? A megbeszélt időpontban csöngetett és fél óra elteltével távozott. Közölte, hogy az első számla néhány hónap (3-4) múlva érkezik. Ennek kb. 2 hónapja.

Arról viszont nincs tudomásom, hogy a fogyasztást, illetve az óra állását hova, hogyan mikor, milyen formában kell eljuttatni nincs tudomásom. Ha valaki tudja, adja át. Köszönöm