Freeman Creative Commons License 2009.09.05 0 0 16984
Hát ööö, nem. :)

A Tesla megcsinálta korábban a beígért Roadstert is - amiről a legtöbben azt állították, hogy soha nem lesz kész, nem fog működni, nem hozza a beígért paramétereket ...stb. - mégsem vált "egy csapásra" egyeduralkodóvá az elektromos meghajtás a sportautó szegmensben. Persze, a konkurencia mind megpróbál valami hasonlót kitolni magából pl. Dodge EV, meg valamit az elavult németek is szenvednek mint disznó a jégen, de még néhány évig biztosan nem lesz belőlük semmi sem. A Tesla-nak nagy hatása van - pl. a Volt-ot bevallottan emiatt kezdték el fejleszteni -, de ez a hatás nem azonnali, mert az élet nem DisneyLand, nem csak kívánni kell valamit és az azonnal valóra válik. Az 5-10-15-éves lemaradást nem lehet néhány hónap alatt behozni, pláne nem úgy, hogy akit be akarnak hozni az gőzerővel megy tovább.
A Toyotán a Nissan-on és a Mitsubishi-n kívül a többi autógyárnak gyakorlatilag semmilyen alkalmas akkumulátorgyártó kapacitása sincs. Azokkal a tanulmányokkal amikkel vakítják a parasztot ki is merült a lehetőségük.
A VW meg az Audi fejesei nem véletlenül mondogatják, hogy az elektromos autók kora még 5-10 évre van, úgyhogy az emberek inkább vegyenek büdös-szaros kormoló rákkeltő dízeleket amikben ők otthon vannak. Ezt alapvetően 2 ok miatt mondják, egyrészt mert iszonyúan be vannak fosva, másrészt mert pontosan tudják, hogy a saját faszkalapságuk miatt 10 évvel le vannak maradva a japánok mögött ezen a területen hiszen még egy piacképes hibridet sem voltak képesek eddig kihozni míg a Toyota most augusztusban adta el a 2 milliomodikat(!), szaktudásuk a területen nincs, gyakorlatuk nincs, gyártókapacitásuk nincs.

Persze, a benzin meg dízel ki fog pusztulni, de nem hipp-hopp egyik évről a másikra, hanem évtizedek alatt.

A hibrid a villanyautóhoz képest nincs túlbonyolítva, pont annyival bonyolultabb, hogy a jelenleg nagy tömegben rendelkezésre álló akkumulátorokkal elérhető hatótávolságot gazdaságosan megtöbbszörözhessük a szénhidrogén alapú üzemanyagok viszonylag nagy energiatartalmának segítségével.

Amit olvastál az akkumulátorokkal kapcsolatos nyersanyaghiányról az úgy az egészet tekintve egy marhaság sok ok miatt is. Egyrészt a jövő hibridjeinek egy része és elektromos autóinak szinte mindegyike, nem a NiMh akkumulátorokkal lesz felszerelve, hanem valamilyen litium alapúval, amikbe ilyen ritkaföldfémek nem kellenek. Amikbe kellenek azok az állandó mágneses motorok ill. vezérlőelektronika egyes komponensei. Másrészről a Toyota pl. az új generációs hibridjeit jelentősen áttervezte ebben a tekintetben is, hogy egyrészt kevesebb ritka földfémet kelljen alkalmazni vagy más helyettesítő anyagokat vetettek be helyettük (erről egy elég részletes cikk volt a Nikkei-en). Ezzel nem csak a fenntarthatósági céljaikat hanem a költségeik jelentős csökkentését is megvalósították.
Előzmény: Alex Raps (16938)