gazo2 Creative Commons License 2009.08.29 0 0 439
Kedves Robi!

A kalocsaiak küzdelme a vasútért egybefügg a bajaiakéval. 1879. november 9-én együtt menesztettek küdöttséget - résztvett Zombor, Apatin, Futak, Dunapataj stb. - Haynald érsek és Türr István vezetésével. A bajai küldöttségben képviseltette magát a törvényhatóság, a Kereskedelmi és Iparbank, az Ipartestület, a Polgári Olvasó Egylet stb. Tisza Kálmán miniszterelnök kilátásba helyezte a támogatását. (Különböző feltételek fennállása esetén, mint népességi, hadászati, kormányzati szempontok.)

A közgyűlés 100 ezer forintot és a szükséges területek biztosítását szavazta meg a budapest - zimonyi (1880. febr. 20.) vasúthoz, arra az esetre, ha az Baján keresztül halad.

Végül Baja kimaradt a fővonalból, ezért a Baja - Szabadka szárnyvonal kiépítése végett kezdett küzdelembe. (Lobbizni.) Ezt a vonalat - most nem részletezem a fejleményeket - 1885. január 8-án át is adták.

Nagy volt az öröm, Tisza Kálmánt és báró Kemény Gábor közlekedési minsiztert a város díszpolgárává választották. Tíz évre rá megnyílt a baja - zombor - újvidéki vonal.

Kedves Robi!
A kalocsai sajtóban lelt adataid bizony a bajaiak számára is érdekesek lehetnek. Számomra mindenképpen. Ha valami úton-módon eljuttatod őket hozzám, hálásan megköszönöm.

Szeretettel köszöntelek:
Gál Zoltán

Előzmény: rkozma (438)