Kedves Robi!
A kalocsaiak küzdelme a vasútért egybefügg a bajaiakéval. 1879. november 9-én együtt menesztettek küdöttséget - résztvett Zombor, Apatin, Futak, Dunapataj stb. - Haynald érsek és Türr István vezetésével. A bajai küldöttségben képviseltette magát a törvényhatóság, a Kereskedelmi és Iparbank, az Ipartestület, a Polgári Olvasó Egylet stb. Tisza Kálmán miniszterelnök kilátásba helyezte a támogatását. (Különböző feltételek fennállása esetén, mint népességi, hadászati, kormányzati szempontok.)
A közgyűlés 100 ezer forintot és a szükséges területek biztosítását szavazta meg a budapest - zimonyi (1880. febr. 20.) vasúthoz, arra az esetre, ha az Baján keresztül halad.
Végül Baja kimaradt a fővonalból, ezért a Baja - Szabadka szárnyvonal kiépítése végett kezdett küzdelembe. (Lobbizni.) Ezt a vonalat - most nem részletezem a fejleményeket - 1885. január 8-án át is adták.
Nagy volt az öröm, Tisza Kálmánt és báró Kemény Gábor közlekedési minsiztert a város díszpolgárává választották. Tíz évre rá megnyílt a baja - zombor - újvidéki vonal.
Kedves Robi!
A kalocsai sajtóban lelt adataid bizony a bajaiak számára is érdekesek lehetnek. Számomra mindenképpen. Ha valami úton-módon eljuttatod őket hozzám, hálásan megköszönöm.
Szeretettel köszöntelek:
Gál Zoltán