berci222 Creative Commons License 2009.08.29 0 0 92796

 

Egy erdekesseg.

 

Renault elkezdte analizalni es optimalni a teherautoit.

Kidolgoztak egy rendszert Optifuel neven.

 

1. karosszeriat kicsit modositgatni. ~5-6% üzemanyagmegtakaritas.

 

2. Egy uj automata sebvaltot kell beepiteni. Az tovabbi 3%-t hoz a kezi kapcsolgatassal szemben.

 

3. Ha benne az uj sebvalto (es a tachometer is ki van cserelve), akkor a fordulatszammerön info jelenik meg a soför szamara (utalas az optimumra). Az eredmenyt ki lehet laptoppal olvasni. Ha a soföröket betanitjak, akkor az tovabbi 6-7%-t jelent.

 

Ezaltal (gyakorlatilag minimalis vaötoztatas) ~13-15% üzemanyagot lehet megtakaritani.

Az egy atlag teherautora szamolva evente ~5000 liter diesel. Mellesleg ennyi diesellel siman elmegy 10 takarekos diesel szemelyauto.

 

http://www.google.com/search?hl=en&rlz=1R2GCNV_de&as_q=optifuel+renault&as_epq=&as_oq=&as_eq=&num=10&lr=lang_en&as_filetype=&ft=i&as_sitesearch=&as_qdr=all&as_rights=&as_occt=any&cr=&as_nlo=&as_nhi=&safe=images

 

http://www.renault-trucks.co.uk/premium-optifuel_2004853_1.html?lang=en

 

Mire az egeszet rendesen kihangoljak (esetleg start/top automatikaval), szerintem 20-25% megtakaritas siman elerhetö.