krezidiesel Creative Commons License 2009.08.15 0 0 86929

VE adagolóval az a legnagyobb gond, hogy magas fordulathoz, vagy nagy teljesitményhez kicsik a mostani "Race" csúcsok.

5*0,26 inkább 11-es adagolóhoz való 5000 feletti fordulaton, és 220 lóhoz elegendő dózishoz. Felette már közel nem ideális.

Megfelelő méretű csúccsal elérhető lenne VE adagolóval is a 300 ló feletti teljesitmény és a közel 6000 körüli teljesitmény fordulat egy tdi-nél.

Maki aki tavaly tudott menni (igaz nagyon könnyű golf1-essel) 12 alatti időket, őnála valahol 5500 körül volt a max teljesitményhez tartozó fordulat.

A másik gond az emisszió. 120ló/liter fajlagos teljesitmény feletti tartományban már vagy nagyon komoly elektronika kellene, hogy elfogadható keretek között maradjon a füst, vagy nagyon sok idő a hangolásra, és így is sokat veszitene a motor a rugalmasságából.

De reálisan 300 ló feletti teljesitményt nem is lehet megcélozni a most elérhető geometriás turbókkal, max nitroval. Ha meg e feletti teljesitmény a cél akkor muszáj komoly leömlőt, és külső WG-es golyóscsapágyas turbót beszerezni, és meg kell barátkozni a rugalmatlansággal, és a füsttel, magyarul utcai használatra nem lenne alkalmas (hivatalosan...) az autó.

Ráadásul 5000 feletti fordulathoz már nagyon kéne nagyobb vezérműtengely, ami az általam gyártott második lépcsősnél is nagyobb.

Hogy az mekkora?

A széria 185/185 és 0,1mm körül nyit fhp-on 1mm szelepnyitáson mérve.

Az SDI az kb 210/195 és 0,3

 nálam az első lépcsős az 210/204 és 0,3

a második lépcsős az 215/208/0,5

a harmadik lépcsős meg 220/214/1.0mm körüli.

Na harmadik lépcsős (vagy negyedik:225/220/1,3) tengellyel lehetne forogni vigan 6000-et , de akkora szelepzsebek kellenek már olyan kompresszio vesztést jelent, hogy télen nem "kellemes"(...) ilyennel autózni. Ezt még párositod egy WG-s nagy turbóval,tuti, hogy 3000 alatt nagyon nem fog menni a motor.

Ilyet utcán nem lehet ép ésszel használni, sőt még versenycélokhoz is igényelne egy "pakolós" váltót.

A CR-be fektetett pénz , és tudás meg korántsem biztos, hogy hasznos befektetés, mert ki tudja milyen világ jön itt.

Dunaújvárosban az idén be fog zárni a VW szalon és szerviz , de a Skoda, Peugeot, GM szalonok is hasonló gondokkal küzdenek.

Mint írtam szponzor kellene hozzá, akinek nem befektetés egy ekkora(vagy kétszerekkora) összeg, hanem megengedheti magának, hogy úgymond eljátsza...

Az autósport meg mindig is a pénzmosásról és egyéb pénzügyi kaszkadőr mutatványokról volt hires, válságos időkben meg erősen be fognak szűkülni ezek a lehetőségek...

Előzmény: Tomi.TDI POWER (86923)