7578 Creative Commons License 2009.08.05 0 0 33887

Kedves Barátom!

 

Elfogadom azt amit most írtál, ha Te mondod, akkor az biztosan úgy is van...

 

Korábbi kijelentéseiddel kapcsolatban volt egy hangos gondolkodásom, amelyel nem állt szándékomban a biztos adataidat megkérdőjelezni, mindössze morfondíroztam egy kicsit:

 

Van egy nagy lepedőnyi táblázatom, amely 1911-től 1917-ig mutatja a MÁV mozdonyainak darabszámát. Amolyan sorozat/év vége kimutatás. A Gépészeti Főosztály készítette anno 1917-ben... Nagyon precíznek tűnik, mert nem csak a saját tulajdonú mozdonyok darabszámát tünteti fel. Nos ezen 1916 év végén már írja a svájci eredetű mozdonyokat, és nem pár darabot, hanem a teljes kollekciót...

 

Van egy másik fénymásolatom is, amolyan tőkeértékkimutatás... Ezen 735020 Koronával veszik be az összesen 32 db mozdonyt... 1916-ban.

 

Végül itt van a Malatinszky-féle tanulmány, aki (ha jól értelmezem) egy 1916-os ügyiratra hivatkozva részletezi a 434-esek üzembeállításának folyamatát. Nem mozdonytanulmányozásról ír, hanem egyértelműen üzembehelyezésről...

 

És végül itt vagy Te, aki tudod, hogy mindez nem igaz...

 

Köszönöm a segítséget és az adatok pontosítását.

Előzmény: k.novotny (33884)