advocatusdiaboli Creative Commons License 2009.08.04 0 0 91614
Olvastam ezt a "tanulmányt", és egy önigazolásra készült csúsztatáshalmaznak gondolom. Megjegyezném, hogy a tapasztalatok szerint már az első generációs Priusok között is sok van, ami a mai napig fut, és túl van a 4-500 ezer kilométeren - eredeti akkukkal! A Prius a tapasztalatok szerint nagyon tartós és megbízható autónak sikerült - a Hummernél sokkal megbízhatóbbnak.
A másik fele a dolognak, hogy bár a nagy terepjáró minden kétséget kizáróan sokkal-sokkal robusztusabb, túlméretezettebb, de ha nem használják tényleges terepjárásra (márpedig a tulajdonosok 95%-a soha életében le nem megy vele, még alkalmilag sem az utakról), akkor ennek igazán jelentősége nincsen, a tényleges élettartamot végül a rozsdásodás, az ülések szétülése, az amúgy elég ócska műanyag beltér széthullása, és főleg az erkölcsi elavulás fogja meghatározni - ami nem lesz hosszabb a Priusnál.
Hozzátenném, hogy a Hummer igen komoly gumi-költséggel közlekedik, aszfalton szépen, szorgosan fogyasztja a nagy terepgumikat, annyira, hogy a gumiköltség hosszú távon összemérhető a Prius üzemanyag-számlájával.

Az efféle tanulmányok egyetlen előnyének azt gondolom, hogy felhívják a figyelmet arra, hogy azért egy autó életciklusa alatti költségeinek és környezetterhelésének megítélésében az üzemanyag-fogyasztás csak az egyik, és nem is feltétlenül a mindent eldöntő tényező.