garázsharcos Creative Commons License 2009.07.25 0 0 26271

Nem ritka hiba, bizony, bár érzésem szerint az utángyártott töltőtekercsekkel szokott a baj lenni.Azokon a testreforrasztás úgy van kialakítva, hogy keresztbefektetnek a vasmagon egy kb. 1 mm-es rézhuzalt, ezt forrasztják a maghoz és ebből indul a tekercselés.Pár esetben találtam olyat, hogy ez a vastag vezeték (a tekercs alatt) elkezdett mozogni, felvált, csak a tekercs szorította a maghoz, de ez nem elég a vibrációk ellen, az eredmény: szaggatott a motor (gyújtáskimaradások) nagyobb fordulaton.
Még egy dolog: akkor érzékeny nagyon a világítás bekapcsolására, ha pl. a töltőtekercsnél a vasmag/rotor közti légrés 0,4 mm, a világítótekercsek légrése pedig kisebb, 0,2 mm, vagy ne adj' isten horzsolódik a forgórészen.
Ilyenkor be kell állítani a légréseket (lásd kezelési utasítás), a múltkor éppen ilyet kellett csinálnom, egy műanyag névjegykártya akadt a kezembe, 0,3 mm vastag volt.Csavar meglazít, kártya betuszkol, csavar meghúz, légrés jó.
Ha nem lehet szükséges mértékig eltávolítani a vasmagot, picit bővíteni kell a lyukat tűreszelővel.

üdv.: R
Előzmény: Tóni bácsi (26247)