garázsharcos Creative Commons License 2009.07.10 0 0 25935

Számomra az volt, bár később rájöttem, hogy jó régen volt egyszer ilyen problémával gondom (LZ radiaxiális csapágyazású gépen).
Szóval, azzal kaptam meg a 207-et, hogy teljesen nagyjavítva volt, megbízható ember csinálta, többször szétszedte, a jelenség maradt. Minden működött, indult, húzott, ment. 3-5 km. után gyengülni kezdett, a végén lassult, nem volt ereje, meg is állt. Gázadásra csak a karbi hangja válaszolt. 10-15 perc után minden kezdődött elölről, megy, majd gyengül, vége.
Hogy rövid legyek: a főtengelyt felújították egy műhelyben, a szélességi mérete nagyobb lett (sajtoláskor), mint a blokk befogadó mérete.A tömítéssel összerakva az történt, hogy a blokkcsavarokat neghúzva éppen nulla lett a hézag.Csakhogy, üzemmeleg állapotban a főtengely szorulni kezdett, a csapágyak oldalain futottak a golyók, szép lila lett, forgácsolódott is lassan, tele volt a karter reszelékkel.
Összesajtoltam a főtengelyt méretre, új csapágyak, azóta hibátlan.
Szóval, ha a főtengelyt felújították, akkor mindenképpen ellenőrizni kell a szélességét (mint ahogy a kezelési/szerelési könyvben említik), mert ki tudja, milyen méretre sajtolták össze.Előfordul ilyen, ezzel számolni kell.

üdv.: R
Előzmény: Misi74 (25906)