Intersziti Creative Commons License 2009.07.10 0 0 41373
No, itt a hétvége, folytassuk műsorunkat ismét egy kis könnyed "térképenvonalakatrajzolgatósdival"! :-DDD (Bocs, hosszú lesz :-) )

Annyit már elárultam, hogy a biliprojektemben lenne egy jó hosszú 82-es, meg lenne egy Keletibe menő 77-es. De hogy miért is? Hát azért, mert elgondolkoztam, hogy vannak olyan vonalaink, amelyeknek csak bizonyos szakasza(i) leterhelt(ek), a többin pedig sokkal kevesebben vannak, esetleg lézengenek még csúcsidő környékén is. Ezen változtatnék, mégpedig úgy, hogy hosszú, ritkább viszonylatok mennének a ritkább szakaszokon, ezeket időben kb. megfelezve pedig betétjáratok mennének. Nézzük a pácienseimet, értelemszerűen itt most a csúcsidei terhelésről beszélek:

72

Arany-Nyugati távon relatíve kevesen utaznak rajta, itt ha nem lenne vele együtt 73-as, önállóan akkor is jól meglenne. Nyugatinál szépen kitömik, de a Munkácsy-Dózsa térségében drasztikusan el is kezd kiürülni, a Városliget északi részén már alig utaznak. Csúcsban 5-7 perc a legsűrűbb követés, amihez 8 kocsi kell, napközben és hétvégén tízpercezik.




77

Van egy 77-esünk, aki relatíve kevés utassal csalinkázik a külső végénél a kertvárosban, aztán befelé az Egressyn jól megtömik. Egészen a Hungária körútig, ahol az utasoknak durván a fele leszáll az 1/1A villamos miatt. Szegény itt régen rögtön befordult a körútra, de mivel innen száműzték a trolikat, kénytelen lett bemenni a Stefániáig, ahonnan _vissza_fordul a Hungária felé, hogy a maradék utast leborítsa a Stadionok metróállomásra. Közben persze végigszívhatja az Ifjúság útja lámpája előtti dugót is. A felszállóhelye relatíve szar helyen van, eldugva a metróállomás túlvégében. Csúcsban 6-8 perc a legsűrűbb követés, ehhez 9 kocsi kell, napközben 10, hétvégén 15 percenként jár.



82

Ő az Örstől durván az Egressyig végig jól tömve van, aztán sokan szállnak le róla a Nagy Lajosnál is (3/62 villamos és 7-173 buszcsorda), a Thökölynél teljesen kiürül (7-7E-173), aztán jóformán üresen megy tovább, mert "nem megy sehova". Meghosszabbítással lehetne ide is utasokat csábítani. Ő is 6-8 percezik csúcsban, ehhez 8 kocsi kell, napközben 10, hétvégén 10-15 percenként megy.





No, akkor van huszonöt GVM-ünk. Gyúrjuk össze a vonalakat! :-)

Hosszú 82: Örs vezér tere M+H - Uzsoki utcai kórház - Arany János utca M

Mindössze 450 méter új trolivonal kell hozzá az Erzsébet királyné és a Kassai tér között, egy váltó, egy kereszt, egy összeágazás a Kassai térhez, két váltó, két összeágazás, két kereszt a Herminához (ehhh, de jól jönnének ide is a Neoplánok... :-/ ). A Róna utcától a Kassaiig kiépíthető lenne a mai buszsáv meghosszabbítása (kicsit érdekes, hogy mennyire gazdagok vagyunk: építünk egy buszsávot, amit egyetlen egy járat se használ, mert a 32-es az M3 bevezetőre kanyarodik jobbra, a 74-es troli felsővezetékét jó két év alatt sem sikerült föléhúzni, így ezek maradnak a szélső sávban, a 25-ös busz meg már másfelé jön be).


A Rónáról a belső sávba kanyarodna a hosszú 82-es troli, onnan a 32-es busszal együtt váltana át az osztott pálya déli oldalára a Dorozsmai utca vonalában, ahol meg van szakítva a járdasziget. Még szegélykorrekció se kéne hozzá, legfeljebb lesüllyeszteni a szegély sarkát, hogy levághassák a kanyart. :-) Örs felé megmarad a két sáv, ami kell abban az irányban, így van hely egy buszsávnak az útnak azon az oldalán, cserébe fűrészfogasan lehetne parkolni az északi oldalon, a mai ca. 1,8 méter széles kanyarodósáv plusz buszmegálló helyén (hihetetlen, arról a sávról egy Trabant is lelóg talán, nemhogy egy busz).



Menetidő Örs felé kb. 34-37 perc, vissza Aranyba kb. 36-39, viszont mindkét végén van tartózkodó, úgyhogy vezetői szempontból nem olyan megerőltető, én frankón átmennék erre a vonalra, ha lenne ilyen. :-D

Kéne neki betétjárat, az egyik végén a 72-es lenne ez, a másik végén meg.... őőőőőő....

177: Stadionok M (Ifjúság útja) - Egressy út - Örs vezér tere M+H

Ez a szám most nem foglalt, jobb meg nem jutott eszembe, úgyhogy legyen 177. :-) Ő lenne a 77-es betétjárata végig az Egressyn, és jobb híján ugyanő lenne a 82-es betétjárata is az Örs felé, ehhez szintén kéne két váltó, két összeágazás, két kereszt és némi vezeték az Egressy/Vezér sarokra.






Cserébe ritkulna a 72-es és a 77-es is, mert az egyiket a hosszú 82, a másikat a 177 sűrítené. Sőt, itt jönne az az ötletem, hogy a 77-est a Stefánián, Thökölyn át vezetném a Keletiig, előnyöket már írtam lentebb. Hogy lenne-e értelme az Öv utcai hurok megbolygatásának, az jó kérdés, amit én a múltkor rajzoltam, az is lehet, hogy lerövidítené a fordulóidőt mondjuk 4 perccel, de milyen áron? Az is durván 450 méter vadonatúj derót oszlopokkal, kell hozzá egy megálló, plusz elvész a mai, kényelmes átszállás a 77-82 között a Komócsynál, amiért pampognának a piacozó nyanyák is. :-p Ugyan rövidebb lenne a hazautazása a Mogyoródi útiaknak meg az Öv utcaiaknak, de hosszabb a Szugló, Cinkotai utcaiaknak, úgyhogy nem is olyan biztos az az időnyereség.


Mennyi az annyi? :-)

A mai 5-7 percező 72-es, illetve a 6-8 percező 77-es és 82-es helyett egymást felező, tízperces követésű 72-esben, hosszú 82-esben, hosszú 77-esben és 177-esben gondolkodnék, ennyi ritkulás szvsz nem vágja földhöz az önálló szakaszokon utazókat, cserébe sűrűbb a közlekedés ott, ahol sokan vannak.

Ma kell 8 kocsi a 72-esre és a 82-esre, 9 a 77-esre, ez összesen 25 csuklós.

A tízpercező hosszú 82-es fordulóideje kb. 70-78 perc, vagyis LEPI-s menetrenddel 9 kocsi kellene rá. A Thökölyn a Keletiig meghosszabbított 77-es fordulóideje kb. 45 perc, vagyis 6 kocsi kellene rá, szintén LEPI-vel. A 72-es fordulóideje marad, a 177-esnek szintén körülbelül 40 perces fordulói lennének, úgyhogy ide 5-5 kocsi kell. Assszondjahogy... hoppá! Ez is huszonöt csuklós!!!! :-OOO :-DDDDD Nyertem!!! :-DDDD Vagyis akár még teljesítménynövekedés nélkül is lehetne belőlük új, hosszabb járatokat gyúrni. A fél város a 82-essel mehetne hétvégén a Városligetbe, levéve a terhet a többi arrajáró vonalról.

Már csak az a kérdés, hogy csúcson kívül és hétvégén mi legyen? Ugyan én a múltkor a 79-essel kapcsolatban azt írtam, hogy nem szeretem, ha egy nappali járat csak adott napszakban közlekedik, mégis, ahhoz, hogy napközben a mai sűrűség maradjon, már túl ritkán járnának a kocsik az önálló szakaszokon, ezért én inkább azt mondom, a hosszú 82-es és hosszú 77-es maradjon reggeltől estig folyamatosan tízpercező, ezzel a menetrend is könnyebben megjegyezhető, kiszámíthatóbb, csúcson kívül és hétvégén viszont nem menne a 72 és a 177. Jó, ezzel pár átszállási kapcsolat megszűnne, de ezek majd megváltoztatják az utazási szokásaikat... :-ppppp


Naszóval, nem mondom, hogy tökéletes, vannak hibái, de azért nem rossz, nem? :-)
Előzmény: Intersziti (41307)