Dozsag Creative Commons License 2009.06.27 0 0 41183
Mindig a gazdaságossági és a műszaki racionalitási kérdéseket kell megvizsgálni. Ma egy új szóló vagy csuklós trolibuszt 40-100 millió forintnyi összegből lehet építeni, ha kisebb nagyobb mértékben régi karosszériát, berendezéseket, alkatrészeket használunk. Ez természetesen önköltségi ár, nincsenek árdrágító, a közbeszerzéseken megkövetelt követelmények, garanciák, biztosítékok, egyéb szolgáltatások stb.
Tehát akár 100milliós nagyságrendben lehet megtakarítani járművenként, de azért nem fillérekbe fog kerülni az új jármű. Ebből következik, hogy olyan járművet érdemes építeni, ami min 15évig gond nélkül használható és felvállalható. (A ZIU és hajtásrendszere már 10 évvel ezelőtt se volt felvállalható. ) Tehát alacsonypadlós, időtálló karosszéria és relatíve korszerű hajtásrendszer. A GVM szerintem a legjobban sikerült GANZ troli, hajtásrendszere még ma se mondható nagyon elavultnak, ennek ellenére én nem tenném új kocsiba. Az ok egyszerű. Mire átalakítjuk a segédüzemet, megtervezzük az új konstrukciót annyi pénz elköltünk, hogy már egy relatíve minimális többletköltséggel új IGBT alapú, sokkal korszerűbb, könnyebb, kisebb és megbízhatóbb hajtáskonténert is beépíthetünk, és nem lesz dugig a tetőnk és nem lesznek stabilitási problémáink.
DG
Előzmény: bengamen (41181)