Szakacsze Creative Commons License 2009.06.26 0 0 41168
Mint IK60T írta a #41123-ban az IK415 kasznik és a ziuk összeboronálása már meglévő cuccokból történne a troligarázsban, havonta 1-2db-ot lehetne elkészíteni. Ha ezt így meg lehet oldani akkor talán egy új troli árának kb negyedéből ki lehetne hozni kocsinként.
Valaki kérdezte bírni fogja e a váz mivel a tetőn is lesznek cuccok ?
Szvsz bírni fogja! A 415 nem alacsonypadlós, így a ládatérbe sok mindent be lehet építeni, a tetőn a legnagyobb súlyt szvsz a szedőház fogja képviselni, néhány zártszelvényt beheggeszteni meg csak be tudnak h megerősítsék a vázat.
Kérdés hogy a ziu villamosberendezés 415-ös kaszniba tervezését szintén meg lehet e oldani házon belül, nagyon olcsón, vagy ingyen.
Talán reménykeltő a tervezést illetően ez:

http://villamosok.hu/troli/ik-415-435/index.html
"Az Ikarus IK-415.83T - Dinamo prototípus trolibusz
Az Ikarusbus Rt. 2001-ben utoljára ismét megpróbálkozott az orosz piacon való újra megjelenésre egy új trolibusz konstrukcióval. A villamos berendezéseket gyártó Dinamo-gyárral együttműködve készítette el az Ikarus 415.83T típusú trolibuszt. A kocsi 2001 nyarán futotta Budapesten próbaköreit, majd hamarosan egy trélerre pakolva elindult Oroszországba. Itt Moszkvában egy kiállításon mutatták be. A remélt megrendelés azonban elmaradt, így a kocsit hazahozták, és jelenleg Szigethalom egyik gyártelepén áll.
A kocsi különlegessége a DINASZ-22 típusú tirisztoros szabályzóelektronikája, melyet valószínűleg úgy terveztek, hogy alkalmazható legyen a korábban a ZIU-kon soroztaban alkalmazott DK-211-es kettőstekercselésű egyenáramú motorok mellett. Nyilván a Dinamo-gyár azt remélte, hogy az új gyártás mellett megrendeléseket fog kapni a ZIU-kat üzemeltető oroszországi közlekedési vállalatoktól a korábbi kocsik szaggatós korszerűsítésére. Továbbá vonzóbb lehetett egy olyan új kocsit vásárolni, melybe akár egy régebbi ZIU hasonló típusú motorja is beépíthető lett volna. A szaggató működése valószínűleg imitálta a korábbi kapcsolóműves - kontaktoros villamos berendezés karakterisztikáját."

Tehát már építettek hasonló kocsit, nem lehetetlen a dolog!

Akár a veke-t, ill. más trolipárti lobbiszervezeteket is meg lehetne győzni h amikor a troliküzem megmaradásáért lobbiznak akkor ezt az átépítéses megoldást is vessék fel!

Még azt a lehetőséget sem tartom elvetendőnek h adományokból építsük meg az első "Ziu 415"-öt, és amikor látják a vezetők h ez működik akkor áldásukat adják a sorozatra.