Szakacsze Creative Commons License 2009.06.22 0 0 41044
Solarisból is mostmár többször előfordult, hogy 16-ból 10-et sem tudtak kiadni, ilyen jelenleg a közel 90%-os kiadhatósággal rendelkező ZIU-nál és GVM-nél szinte elképzelhetetlen.

Ez is azt bizonyítja hogy ezeket megéri új kaszniba rakni, márcsak az utaskényelem, esztétika, és a jv-k jobb munkakörülményeinek elősegítése érdekében is, kontraktorok, relék, minden ami zajong, ráz, végre kikerülnének a vezetőfülkéből, kényelmesebb ülés áttekinthetőbb műszerfal.

"A ZIU és GVM vázak szerintem elég erősek ahhoz, hogy akár 40 évet is kibírjanak (persze közben javításokat kell végezni, de ez még mindig olcsóbb, mint egy vázcsere, ahol egy teljesen idegen "testbe" teszed be motort, ahol egyáltalán nem biztos, hogy olyan megbízhatóssággal fog üzemelni, mint most)."

Hát egy Ziu hoz képest a 280-as 260-as is idegen test, és mégis a 600-as is megbízhatóan üzemelt pedig abban még öregebb ziu5 berendezés volt, sőt a debreceni ziu9-es berendezésű 280-asokról sem hallani hogy gond lenne velük.
A megbízhatóság tervezés kérdése, ha jól megtervezik ugyanolyan megbízható lesz. Persze az összeszerelésen is sok múlik. Vannak erre bevált cégek, akik megbízhatóra le tudják gyártani. Azért van a prototípus hogy a hibák kiderüljenek.
De ha már mindenképp ragaszkodsz a ziuk jelenlegi kinézetéhez akkor itt egy modernizált Ziu9 kaszni (új homlokfal, bolygóajtók) a jogutód Trolzától:
http://stts.mosfont.ru/articles/576/?gid=576
Azthiszem ebbe minden probléma nélkül át lehetne pakolni a ziukat.

"a 435T-k sorsára jutnak, amit 12-14 éve nem újítottak fel és többek között ennek köszönhetően a 15 járműből 3-5 az ami kiadható"

Fel lesznek azok újítva, csak nem pesten :)
dozsag biztosan örülne nekik :))

"Érdekes, hogy még azon a 70-es vonalon is, ahol 7 Solaris és 3 ZIU közlekedik alig van pár ember aki megvárja az alacsonypadlós járművet, szóval semmivel sem különbözik ebben a tekintetben a helyzet a buszoktól. A média azt is elhirhesztelte, hogy a buszok kigyulladnak, aztán mégis felszállnak rá az emberek. (Ennek egyébként több valóságalapja van, mint a trolik rázásának)."

Érdekes, mikor legutóbb 2-3 éve voltunk pesten a Syrexben, troli jár azon a környéken, néztem mennyire leharcoltak ezek a ziuk, de tele voltak!, hát féltem volna felszállni, solarist keveset láttam (azokra fel mertem volna) ziuk voltak többségben legalábbis több is elment egymás után, kb 5-10 percenként. Szerencsére kocsival voltunk, máskülönben a nyugati környékéről csak a 73-as lett volna az egyetlen értelmes lehetőség a rózsa utcába (bkv utvonalterv is ezt adja ki), végülis lehet gazdagabb lettem volna egy rázás élménnyel.(még nem rázott meg troli)

"A főváros nem finanszírozza rendesen a BKV-t, szerintem ez a nem normális dolog és nem az, hogy sokba kerül egy jármű üzemeltetése. Ha a vállalat rendesen volna finanszírozva, akkor ilyen gondok nem lennének. Az állam pedig miért adna támogatást a BKV-nak? Így is eleget fizet bele."

A megoldás talán az lenne hogy állami tulajdonba kell venni a bkv-t, megfelelő törvény kell és az állam akár bírósági úton inkasszóval, elvenné a főváros 33%-át és odadná a bkv-nak, mert ugye normális esetben 33%-utasok 33%-állam 33%-önkormányzat, lenne a felállás, és akkor a bérlet sem lenne drága.
Itt sokan viszolyognak tőle, de az sem elvetendő hogy külön cégbe kell szervezni az elektromos közlekedést! Miért ? Mert a buszos lobbi elviszi a pénzt, vmelyik fórumon írták, talán itt, h egy összetört troli után fizetett biztosító, de a pénzt felsőbb utasításra buszra kellett költeni, a troli meg áll. Hát ha lenne megin FVV akkor ez nem fordulna elő!
Meg kell csak nézni azokat a városokat ahol külön cégben van az elektromos közlekedés pl szeged, debrecen, jobban fejlődik több pénz jut rá. Bár most hogy a dkv átveszi a buszokat, nem tudom elhanyagolják e a trolit villamost, sajnos a busz/olajlobbi miatt ez elképzelhető.

Egyébként meg a troli hosszabb életű! Melyik busz bírna ki 30-40 évet anélkül hogy az utolsó 10-15 évben vagy már sokkal korábban, ne okádná a kormot, füstöt, forralná a vizet, robbana le? Azért a több millió kilómétert futott buszokon senki nem gondolkozik hogy azokat új kaszniba kéne rakni.
Elgondolkodtató...
Szóval mindenképp érdemes lenne megmenteni a trolit pesten, és ha ennek egyetlen módja a ziuk új kaszniba pakolása akkor nem utasíthatjuk el ezt a lehetőséget.
Előzmény: JLA-158 (41038)