Törölt nick Creative Commons License 2009.06.20 0 0 25486
Ahh...

Szerelő is rajz után rakta, úgyhogy nekem esélyem sincs...

Ellenben van egy rajzom, a komplett motorról, abban az üzletben vettem, ahol az alkatrészeket is. Direkt Jawa-kra specializálódott üzlet és szerviz. Ezzel csak az a baj, hogy így ha leírom, hogy 12 km, még nincs messze, csak az a baj, hogy nem tudom mivel és kivel bevitetni a motrot. Ott tuti megcsinálnák olyanra, hogy az életnben nem menne tönkre többet, csak megint az a rohadt távolság. :S
Házhoz pedig nem jönnek. :'(

Ellenben itt a rajz:
Rahz
(A fénykép eredeti méretben: ITT )










Ellenben erről a képről fénymásoltam le a kuplung részt, és elvileg az szerint is rakta össze - de nem úgy néz ki.

Különben a lefénymásolt rész, ha valakinek kellene:
Kuplung rajz

(Eredeti méretben: ITT )















Informatikus vagyok, csak a számítógép és a hozzá a hozzá tartozó periférfiákat tudom összerakni. A motor kicsit más tészta, amihez nem értek, inkább nem nyúlok hozzá. :)

Az autószerelés terén csak annyit tudok, hogy a legfontosabb alkatrészeket meg tudom nevezni, esetleg keveset tudok arról is, hogy mire vannak, de ennyi.
A kuplungban speciel van egy rakás kis vacak, aminek az üzletben, ahol vettem a kuplungot sorolták a neveit, de annak a felét nem tudtam.
Tudom, hogy van benne indító pofa (első kuplungon az a két nagy darab), hármas pofa (szintén az első kuplungon), zéger (fogják a hármas pofát), szimering (szigetel, nem engedi az olajat a kuplungba), kuplung dob, ékszíj, kuplung maga (az a csattógós izé a hátó kuplungban). Tudom kb. hogy mi alapján működik a röpkuplung (centrifugális erő), de azt, hogy hogyan már kevésbé.

Ennyi.
Ennyi tudással inkább nem nyúlok bele. Féltem a Babettámat, nekem (a fórumon sokakkal ellentétben), csak ez az egyetlen egy darabom van, ennek vannak papírjai meg minden, vagyis minden félelem nélkül kimehetek az útra vele. Kávédarálót (rotyogó) eszem ágában sincs venni, semmit sem érnek...
Á... és már márciustól rosz. :'(
Előzmény: Tóni bácsi (25485)