waxxablaze Creative Commons License 2009.06.20 0 0 102
Áruba bocsátott leánycégek, kiárusított ingatlanvagyon, a mellékvonalak átcsoportosítása regionális személyszállító társaságokba, önálló pálya- és személyvasút, s mindezt legfeljebb egy év alatt – ezek a legfontosabb elemei annak az előterjesztésnek, amit jövő kedden tárgyal a kormány. A lapunk birtokába került dokumentum szerint a július elsejétől kezdődő villámgyors átalakítás levezénylésére kormánybiztos kerül a MÁV élére. A szakmai elemzés végkövetkeztetése az, hogy az átalakítás anyagi terhét a MÁV Trakció Zrt. és a MÁV Gépészet Zrt. 2010-ben megvalósítandó eladásából lehet fedezni.

– Bizonyára alig várják már egyes kormányhoz közel álló érdekcsoportok, hogy olcsón megszerezhessék az olyan MÁV-ingatlanokat, mint a megyeszékhelyeken épült igazgatóságok, iskolák vagy a nagy pályaudvarok környékén lévő, rendkívül értékes fővárosi vagyontárgyak – mondta lapunk kérdésére Fónagy János, a Fidesz szakpolitikusa. Félő, hogy a kormányzat ismét megkísérli a mellékvonalak leválasztását a közszolgáltató vasútról, hogy az önkormányzatokra tolja a fenntartás terhét – olvasható a szombati Magyar Nemzetben,