exSzgDbny Creative Commons License 2009.06.12 0 0 620
"Egy-viszonylati jeggyel utazni országon belül, bárhonnan-bárhová."
Vagy egy 400 kg-os nemesacél tömböt EU-forgalomban telephelytól-telephelyig egyetlen elektronikus fuvarokmánnyal exportálni Svédországba.
Józan elmével mindkettő elképzelhető, műszakilag és szervezéstechnikailag megvalósítható! És a valóságban mégsem megy! Mert akkor miből élnének meg a semmittevők: a szakmai fontoskodók, a pénzügyi és gazdasági tanácsadók, a vállalati és hatósági al- és főkorifeusok, törzskari és önkéntes talpnyalogatók, az életművészet haszonélvezői, ha a józan ész szerinti józan és hatékony módon haladna a világ?
Hajdanában az integrált tömegközlekedés nevében a MÁV-hoz tartozott a MÁVAUT nevű képződmény. Amikor kezdett az üzlet jobban menni és már több tekintélyes főnöki széket is elbírt, akkor szabdalták át Volánokká: elsődleges feladata a felhordás a vasútra! Hja, hogy azóta......hát sok víz leesett, nagyra nőtt a dágvány.
Amikor a modernitás nevében a vaskalapos főnökség fejébe az (akkor!) újkori lúmenek kezdték betölteni a munka- és üzemszervezés gőzét, kint a pályán hallottam egy józan megjegyzést: "Hát mi sem vagyunk hülyébbek, majdcsak megtanuljuk és elvégezzük a papirmunkát is, amit a magas főnökség ránk akar tukmálni, de mit találnak ki, ha kiderül, hogy ezekután rájuk már nincs is szükség?"
Hát valamit kitaláltak. Ránk szabadították a káoszt.
Előzmény: koller andor (617)