Az ARC troliban speciel lengyel üléseket és helyenként német kapaszkodó elemeket látok...
Mit értesz a Solarisok széthullása alatt? Utastéri elemek kilazulását vagy váztörést?
Nyíregyházán a dízel kiviteleknek 7 éves koruk ellenére sincs semmi bajuk, de a troli változat is elég elterjedt és változatlanul népszerű...
,,Ha ennél olcsobban szeretnénk trolit akkor Szeged-i gondolkodás kell és a liszenszvásárlás"
Lehet, hogy olcsóbb az ARC troli, mint egy "nagy" gyár terméke, de azért kíváncsi vagyok mennyivel. Egyébként szerintem Szeged nem licenszet vásárolt, hanem együttműködik az ARC-al. Vagy a BKV-nál tudnátok vázat állítani?
Egyébként nem hiszem, hogy nagyságrendi különbség lenne nagyobb beszerzés esetén a trolibusz karosszéria árakban. Kérdés, hogy a karosszériagyártásra berendezkedés költségei megtérülnének-e. Itt azt is figyelembe kell venni, hogy egy nagy sorozatban gyártott karosszéria valószínűleg megbízhatóbb és tartósabb.
Például lehet szidni a Solarist, de elég sok országban van vele tapasztalat, ráadásul itthon is több Solaris karosszéria van, mint amennyi ARC busz eddig készült összesen...
Az elektromos berendezést pedig így is-úgy is meg kell venni.