rev251 Creative Commons License 2009.06.04 0 0 88394
OFF
Örülök, hogy te is érted, visszaolvasva magam elég töredékesen írtam, a fele a fejemben maradt ennek a mérnöki "itt feszítem, ott engedem" játéknak. De a fórum ennyit bír el, a papír-ceruza még mindig veri.
ON

Ami meg a villanyhálózatot illeti, az AUTÓZÁSON túlmenően is kevés a kapacitás, hisz úgy tűnik a közmegegyezés villanyenergia termelést (és tárolt energia vill. visszatápálását) ért az alternatív energián.

Tegyük fel, hogy ez megy (van telepített kapacitás szélből, vízből, napből még 5 Pasnyi), átálluítunk rá olyat is, ami eddig nem villannyal ment (fűtés, gk. főakku töltés, busz helyett HÉV/villamos

Ez kurva nagy hálózatfejlesztést igényel, hisz csúcsban már most majdnem kihasználja az átlagháztartást a 3x16A/0.4kV-n korlátait. Úgy, hogy nem fűt (hőszivattyúval sem) és nem autózik vele. Esetleg klíma.
Ez csk a kisfeszültségű hálózat. Ha ezt egy trafókörzetben (nem tudom, mekkora, 1000 háztartás?) csak 5-en akarnak többet, akkor elég a 0.4kV-os részt fejleszteni, de ha 100-an (100-en9, akkor fejleszteni kell a 10kV-t is:
vagyis új trafókat letenni, körzeteket szétszabdalni, 10kV szállítókapacitást növelni.
Tömegesen és kvázi azonnal (2 év alatt).
Azután jön a nagyfesz rés (120kV és fölötte)

A közüzemek (vill.vontatás) azok más tészta, gondolom, azokkal középfeszültségen kell számolni, a többit intézik. (őket is szorítaná az idő)

börsörmester szokott itt efféle milenneha xls-eket játszani. (Nincs kizárva, hogy már megtette)
Előzmény: Pikó Lajos (88387)