Tóni bácsi Creative Commons License 2009.05.26 0 0 24615

Szia Laja!

 

Természetesen nem ugyanazt a kondit használják váltó, illetve egyenfeszültségre.

 

Szeretném elmondani, hogy nem légből kapott információk alapján írom le ezeket. Nem vagyok "hivatalosan kiképzett" villamos szakember, de miután érdekel a téma, elláttam magam szakirodalommal.

 

Dr. Hodvogner László: "Gépjárművek villamos berendezései" című könyvében ragyogóan le van írva, ábrákkal illusztrálva a kondenzátoros gyújtóberendezések működése. Az előző hsz-emben írt egyenáramú, illetve váltóáramú szikrát produkáló elektronika között az a különbség, hogy - a töltés irányából nézve - váltóáramúnál a kondi előtt, egyenáramúnál a kondi után van bekötve a dióda. A vezérlő tirisztort most hagyjuk figyelmen kívül!

És a lényeg: a két dióda különbözően van jelölve!!!

Ebből arra következtetek, hogy a váltóáramú egység diódája nem egyenirányító, csak visszacsapó szelepként működik, mintegy megakadályozva, hogy a feltöltött, vagy csak részben feltöltött kondiból a feszültség visszaáramoljon a generátor felé, amikor a töltő tekercs alatt éppen nincs mágnes, azaz nem indukálódik feszültség. Ha tévedek, akkor bocsi!

 

Remélem, azért érthető amit leírtam! Sajnos ábrákkal illusztrálni nem tudom, mert sem scannelni, sem ide rajzolni nem tudok. :(

 

Jóccakát!

 

:-)

 

Előzmény: ÍzirájderLajos (24614)