G.Gambino Creative Commons License 2009.05.11 0 0 4588

Egy autóipari konszern akkor tud stabilan fennmaradni, ha a legfontosabb piacain egyformán tart kicsi, közepes és nagy autókat, valamint prémiumkategóriás kocsikat is a kínálatában.

Ráadásul mostanában újabb tényező is színesíti az autógyártók életét, méghozzá az emissziós adatok. A termékskálájuk átlagában súlyos szén-dioxid kibocsátású márkákat ugyanis büntetik, ezért minden cégnek egyre nagyobb mennyiségben kellene eladnia szerény károsanyag kibocsátású autókat. A Mercedes, a Porsche és a BMW is ezzel küszködik.

 

A fenti idézet alapján elismerem, hogy valóban túloztam. :) 

A BMW-nél egyelőre prémium kategória van, mely gépjármű szegmens nem elsősorban a környezetvédelemről szól, hanem a teljesítményről. Csak az lesz az érdekes kérdés, hogy egy BMW név alatt futó autónál, hogy fogják az emberek lenyelni azt a békát, hogy egyre "egyszerűbb" motorok kerülnek az ilyen név alatt futó autókba. De lehet, hogy csak a megszállott BMW buziknak számít a sor 6. :) Valószínűleg az a vevői szegmens van többségben, akiknek csak a státusz és a BMW logó számít. Lásd. USA piac. Csak lehetne ezt szerintem kultúráltabban is csinálni, ami nem húzza lejjebb a komoly történelmű BMW márkanevet. Pl. egy új márkanév alatt bevezetni ezt a technologiát, ami alsóbb kategóriájú autókat takarna. Mint a VW konszern a Skodával, ami némi túlzással egy lebutított Audi. A teljesítményéről híres BMW márkanévvel szerintem merész meghúzni ezt a költségcsökkentő és környezetkímélő dolgot, de majd a jövőben kiderül, hogy jó megoldás volt-e. BMW név alatt, csak a felsőkategóriájú autó szegmensben necces lesz életben maradni hosszútávon, főleg ha a márka imázsát rontjuk is közben ezzel a drasztikus hengerszámcsökkentéssel, legyen bármi is az oka az új technológiának. A Mercedes sem véletlenül közeledik BMW gyár felé. Ugyanazzal a problémával küzdenek mindketten. A végén valami közös fejlesztésű új, közép és alsó kategóriás márka lesz a megoldás. 

Azt tuti infóból tudom, hogy a Fiat az elegáns és prémium brandjeivel (Alfa, Maserati, Ferrari) kevesebb pénzt keres, a kisebb emissziós adatokkal bíró Fiat hozza a komolyabb bevételt. 

 

 

Előzmény: Törölt nick (4586)