Én autóban nem szoktam a többi vezetőt lehülyézni. Egyesek teljesen autonóm módon is képesek hülyén viselkedni.
A hihetőség függ attól, hogy ki milyen persperktívából vizsgálja a jelenséget. Ha nem látogatunk el a ZARM honlapjára, még akkor is, gyanús a dolog. A szabadesést nem látjuk. Ha már. Ha persze egy rendesen dokumentált kísérlet lett volna, akkor egy ilyen jellegű film is elég lenne. Lenne? Biztos?
Az E-5 pontosságú mérés nem egy demonstrációs labor mérés szintjén történik. Történhet persze úgy is, de ahhoz picit több alapvetés, kísérlettervezés kell. A ZARM a kísérleteihez jó környezetet ad. A 2000-ben kiadott General Information szerint már akkor volt data uplink/downlink. A mérés eredményeit adathordozón adják ki.
Nem emlékszem, hogy ezen a folyton betett filmecskén kívül másról is szó esett volna. Arra emlékszem, hogy a pixelek számolgatása előkerült többször is. Te emlékszel arra, hogy a relatív mozgás korrekciója a kamera középtengelyétől észlelt szög (pixeltávolság) szerint korrigálva lett volna? Tett erről itt valaki említést?
Az ejtőtorony üzemeltetése drága. Egy kísérlet (n db. ejtés) sok-sok pénzbe kerül. Ha valaki mégis a kamerához ragaszkodik, akkor csak egy ilyen ócska felbontású kamerát épít be? Ezt a ZARM jóváhagyta? Arra int az egyik dokumentáció, hogy olyan kísérletet kell tervezni, hogy az ejtés sorozat közben ne kelljen a kapszulát szervizelni. Megfelel ennek a filmen látott elrendezés?
Igazad van. Majd ha lesznek hiteles adatok, akkor lesz érdemes foglalkozni a dologgal. A szénre és az alumíniumra vonatkozó ejtéssel mért adatokra ezek szerint eddig senkinek sem volt szüksége, tehát nem is mérte meg így. Ha egy adat kell, akkor kimérik.
Végül, mi történt a http://www.youtube.com/watch?gl=DE&hl=de&v=jkNjvCmsWOU címen található filmecskével?
Valami bűzlik itt, de nagyon. Abonyi tanár úr szavaival élve:
Most itt állunk télvíz idején kertitörpe nélkül.