Indián Creative Commons License 2009.03.10 0 0 289
Májdír Kartácsak!

Jelentem, megjelent a lakáscélú kölöcsönnök kezességvállalására vonatkozó törvény, aztat tervezem, hogy szépen sorjába vesszük, mija pálya, kinek érdemes kihasználni - lévén nem bittos, hogy mindenkinek megéri, mégha adott esetben jogosútt is lenne. Előre köll bocsátanom, hosszú szófosások lesznek, sajnos, illen a zungarische jogalkotás, és egy-egy fogalom értő alkalmazásához a fél jogtárat tűvé köll tenni, másképp nem mén - de ezt már mexoktuk.

Fontos továbbá megjegyeznem: a zitten kimolyótt értelmezéssel ellentétben lehet a nüancokat érintő majdan megalkotandó kormányredelet... Igaz ugyan, hogy magasabb rendű joxabállyal - törvénnyel - nem lehet ellentétes alacsonyabb rendű joxabály - például kormányrendelet -, de ezt csak az Alkotmánybíróság állapíthattya meg, és a zamúccsem kapkodós ügyrengyükből következőleg addigra már akár okafogyottá is válhat a dolog, ha netán két évnél tovább kotlanának rajta.

Nem kevéssé fontos szem előtt tartani: mielőtt bárki nekikezdene kalkulálni, latolgani, keresse fel bankját, pénzintézetét, ugyanis könnyen előfordúhat, hogy a bank
    a.) jogértelmezése részben, vagy egészben eltér a zenyémtől, vagy a kartácsakkal közösen kialakítottól,

    b.) nagy ívben szarik a Magyar Állam készfizető kezességvállalására, és elhajtya a könnyítésben reménykedő kundcsaftot.
Végül a legfontosabb: a zitten elővezetett szösszenéseket első körben kifejezetten vitaanyagnaxánom, nyugottan beleköthenek a T. Kartácsak, akár le is hülyézhetnek - lévén abból indulok ki, hogy több szem, több csipa, amúccse kifejezetten ez a jogterület az, amihez értek is valamelyest -, a végén összefoglalom majd egy ügyes kiskátéba, mire jutottunk, addigra remélhetőleg már a kormányrendeletet és a pénzintézetek hozzáállását is megismerjük.

Ezzel kapcsolatban, kérem 10telettel, a nálam hozzáértőbb, a közigazgatásban, banki gyakorlatban járatosabb Kartácsakat, hogy a zészrevételeiket tegyék meg, hátha újabb vezércselre, kockázatra derül fény!

Generálszósz


Nos, az eddig megismert törvényjavaslattal kapcsolatos elgondolásokat, vitákat, miegymásokat nyugottan elfelejthettyük, a cucik szokása szerint a kormány benyújtott valamillen előterjesztést, osztán a frakcijó gyakorlatilag újraírta - bár akadnak benne változatlan komponensek... mind1...

Elsőre nézzük a jogalkotó elgondolását. A zállam egy ún. áthidaló kőccsönre vállal készfizető kezességet, melyet egy közelebbről meg nem határozott pénzügyi intézmény folyósít - adott feltételek teljesülése esetén - az adós(ok)nak, ha akar. Ez az első bizonytalansági tényező, hiszen mér' foganná el bármellik magyar pénzintézet a Magyar Állam kezességvállalását? A zégegyatta világon semmi és senki nem kötelezi - és nem is kötelezheti - őket erre. Pont. Főleg úgy nem, hogy a törvényben limitálták is a kamatot.
    Lck. 2. § (1) A Magyar Állam a központi költségvetés terhére készfizető kezesként felel a 3. §-ban meghatározott feltételeknek megfelelő természetes személy részére pénzügyi intézmény által folyósított áthidaló kölcsön szerinti tõketartozás és kamattartozás összegéért.

    (2) e) a természetes személy az áthidaló kölcsönre a d) pontban meg határozott időpontot követően legfeljebb a három havi BUBOR-nak (Budapest Interbank Offered Rate) megfelelő mértékű kamatot fizet, azzal, hogy a pénzügyi intézmény a kamat mértékét első alkalommal a d) pontban meghatározott idő pontban, ezt követően évente állapítja meg,
Ha teszem azt Csányi megmakacsójja magát, és úgy dönt, hogy az OTP nem nyújt efféle áthidaló kőccsönt, legfőjjebb egy véres lófejjel lehetne eltéríteni eme elhatározásától - jogállami eszköz nincsen rá -, esetleg valamillen politikai alku, vagy valami illesmi... Vagyis már aztat sem tunni, hogy mellik pénzügyi intézmény fog illen jellegű áthidaló kőccsönt nyújtani? Azt például el t'om képzelni, hogy kereskedelmi bank egyáltalán nem folyósít illesmit, de mongyuk az FHB igen... tökömtuggya...

folyt.köv...

Rövidítések


Lck. - 2009. évi IV. törvény a lakáscélú kölcsönökre vonatkozó állami készfizető kezességről