csupán azért széttépet egy kamaszt, mert az emberét "kopasznak " csufolja
Nem tudom, melyik bibliai részre gondolosz (talán a Királyok II 2. fejezet végén Elizeus történetére)? Ott nem egy kamaszról van szó. Elizeust eszközként használva az Úr megtisztította a forrást az élet sójával, hogy ne halál származzon belőle. Nehéz nem észrevenni az áthallást Jézus tanításával, mikor arra figyelmeztet, hogy mi vagyunk az élet sói, ami ha megízetlenül, már nem jó semmire, csak kidobni való.
Ez a kopszság-dolog akkoriban elég ismert jelkép volt, amivel az Úrtól való elfordulást fejezték ki. Nem véletlen, hogy a 3Mózes 13,40 résztől a törvények kitérnek a kihullott hajú emberek védelmére, nehogy azzal vádolják őket, hogy tisztátalanná lettek, amiért levágták a hajukat, mert nem levágáták, csak kihullott. A további részek a betegségtől kihullott hajú emberek gyógyulásáig tartó elkülönítéséről szólnak, ami a kor legmodernebb gyógyító és járványterjedést megakadályozó módszere volt. Sok helyen fordul elő a haj az ószövetségi történetekben.
Tanulság legyen számunkra, hogy minden időben voltak és ma is vannak vallásos külsőségek, amik annyira megváltoznak idővel, hogy ma már érthetetlenek és -finoman szólva- furcsák azok a szokások, de a lényeg, az Úrhoz tartozás vagy az Úrtól elfordulás, az nem lényegében változott. Legyenek nevetségesek ma is a vallásos külsőségek, de ne az ebben a külsőségekben élő emberek legyenek nevetségesek, az ő bogaraikat szeretetben hordozzuk el és ne ebben kövessük őket, hanem az örökké változatlan lényegben, az Úrhoz szentelődésben.