Hali Xplod!
"Másképpen minden turbó axiál turbinával épülne,és nem radiállal.Vannak axiállal is,de azok óriási méretüek."
Bocs de ezzel nem értek egyet (Kivéve a méretet, de nem akartam a montatból kivenni!
Lefőképp az egyszerű felépítése/szabályozása/viszonylagos olcsó előállíthatósága miatt vannak a gk.-ban radiálok! Lehetnének valóban ahogy írod axiálok is, akkor azonban a feltöltő ára szinte azonos lenne, az autó á5rával, (és a javíthatóságáról nem is szóltam)
Ugyan az a helyzet, mint a diesel, és a benzines (hagyományos dugattyús adagolókkal. A dieselnél, egyszerűen maga az üa. biztosította a kenést, és a gázolaj viszkozitása miatt megengedhatő volt némi illesztési "pontatlanság" (A tűrésen belül).
A benzinadagolók azonos felépítésűek voltak (dugattyús redszer) a gk.-on Pl Mercedes 190 SL. Az adagolónak viszont nagyságrenddel pontosabb megmunkálás kellet, a benzin kisebb viszkozitása miatt (résveszteség), és külön ojajszivattyús kenőrendszere volt, ami mérhetetlenül megbonyolította, és költségessé tette.
Ma kb ugyanez van a turbóknál is. Luxus. és értelmetlenség is lenne axiálturbót készíteni, ami önmagában többe kerülne, mint az egész kocsi.
Ja és utánégető!
20-50% os teljesítménynövelés várható (gyári esetén) végtelenül megnövekedet fogyasztás mellett. Csak szuperszónikus tartományban gazdaságos, és az utánégető semiképp nem befolyásolhatja a gázgenerátor (gázturbina) működését, valamint a külső falát hűteni kell, mert itt a hőmérséklet meghaladja a gázturbinára max. megengedett T3 hőmérsékletet.