optikus Creative Commons License 2009.02.19 0 0 273
>- budapesti közlekedésre a merev váz mennyire gáz?
attol fugg, elektromosban megfelelo, benzinesben a kis ccm-nel meg belefer de nagyobbnal minimum az eleje legyen rugos. leginkabb a sebessegtol fugg, mert nem mindegy hogy 20-al mesz bele egy likba vagy 30-40-el. persze a kerekatmerotol is fugg. ha patkara mesz fel akkor meg kell allni mert a hatso kerek nem fog felmenni fel kell emelni (de nagyon sok helyen alacsony a patka meg lapitva van), leugratni meg nem gond.

>- alap GoPed kerekeinek átmérője mekkora centiben?
a tomolosoke 10inch (25.4cm), a patkosoke 15.24cm. amugy: goped.hu v goped.com

>- tömlő nélküli gumi sokkal rosszabb, mint a tömlős?
tomor gumisra gondolsz? sokkal.

>- patkófékkel meg lehet biztonsággal állni, vagy sokkal jobb a tárcsa (ami ezért nem is vakítás)?
patko felejtos, nagyon gagyi. ket vaslap ami szoritja a gumi oldalat... tarcsa teljesen okes (a goped fele maddog, kinain levot nem tudom milyen).

>- 2xcm3 az olyan 1,x lóerejével mire képes 100kg terhelés alatt? Pl. felvisz a Gellért-hegyre?
sztem nem. amugy is a kuplung fog csuszni mert nem fogja birni. a 46ccm-es megy mint a barom, alapban barmifele varazslas nelkul (tuning nelkul) sikon siman megy 50kmh-t. de van aki 90-re kepesre is felpiszkalta. de tok mindegy hany ccm, 50-nel mar eletveszely, olyan 25-35 kenyelemes (sztem) de akkor is oda kell figyelni folyamatosan.

>- Evo2x kínai másolata (az az össztelós 50 köbös, 4 lóerős) hanyagolandó, vagy úgyis olcsó az alkatrész ezért nyugodtan?
beszeltem egy emberkevel aki ilyenek behoztalaval is foglalkozik. a sajat bevallasa szerint is egy csomo dolog alapban cserelos, pl csapagyak meg kisebb alkatreszek. a blokkban szintugy. az aprobb alkatreszek is hamar javitandok mert tonkremegy. vazrepedest is emlitett. amugy nem tunik rosszank nezegettem, de ha mar a behozo is azt mondja hogy egybol cserelni kell rajta tobb mindent (a la dacia) az nem hangzott tul jol. nyilvan az olcsosagnak is van hatulutoje.
ja amugy a goped motorja is kinai, tudnak azok azert rendeset is csinalni ha a megrendelo felugyeli.

egyebkent ezek a jarganyok nem olyanok mint egy auto, foglalkozni kell veluk ha minimalis szinten is de kell. neha szet kell szedni, lancot tisztitani, karburatort leszedni, tisztitani stb-stb. benzinnel pancsolni stb. ez budos. de ettol eltekintve csaladi bottrany nelkul lakasban tarthato (en ott tartom nincs mas lehetosegem). egyebkent a benzin eleg draga, en sthil adalekot adok hozza igy kb dupla arra jon ki mint a kutnal levo ar. ja es hangosak. lehalkitani se nagyon lehet. kipufogocsere se sokat er, nem az az igazan hangos. cserebe nem kell a dugoban ulni, lehet menni pl a budai rakpart felso reszen ami meg egy eveig le van zarva, stb-stb.

Előzmény: Törölt nick (272)